Vad lägger ni pengar på?
Vare sig det gäller hur ni fördelar vardagsekonomin eller om ni får en liten slant över, vad lägger ni pengar på?
Alltså inte "en ny bil" utan snarare "en fin köttbit i stället för korv" eller hur man nu ska uttrycka det. Vad är värt för er att gå upp ett snäpp i prisklass/kvalité eller att öht lägga pengar på även om ni inte måste?
(Till exempel så tenderar det att trilla in böcker här fast jag egentligen varken har råd eller plats med fler.)
"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com
- Redigerat 2022-12-07 17:59 av Lona
Djuren. Jag vill inte veta hur mycket de kostar
Annars köper jag gärna lite nya kläder. 80% av mina kläder är arbetskläder. Nya skor.
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering
Trädgårdsgrejer, fröer och sånt lägger jag pengar på. Annars köper jag det mesta second hand främst kläder och böcker (där jag handlar kostar böckerna 5kr st även de inbundna). Går skorna sönder så brukar jag satsa lite mer pengar på ett par nya det lönar sig i längden med bra kvalite
I första hand är det min katt.
Annars är det mat. Man kan göra fantastisk mat på en liten budget men det är ändå en sak där jag tycker några extra kronor kan göra stor skillnad. Så det har alltid varit en prioritering för mig.
//Jessie
Säger samma som Flocken.😜
Djuren är mitt allt.
Jag brukar aldrig få någon slant över men har jag tur och jag får det så kanske jag köper te eller bär. Alla pengar springer iväg på räkningar, hyra, bensinkostnader, djurkostnader.
Jag/vi tänker i första hand på sonen och hans lilla familj 💕
/Maria
De få kronor jag får över extra lägger jag helst på maten. Typ väljer det godaste påläggsköttet istället för det billigaste. Det är inte ofta man kan handla efter smaklökarna, inte plånboken 🤣
Pengarna jag får över går till mat vinterjackor har jag det blir lite nya kläder till våren
Katterna
Kattutan men stolt Plåtis ägare
Jag håller näsan över vattenytan och ser till att Zaki, mina barn och jag har bra och god mat. Blir det lite mer, så är det någon utflykt eller trevligt besök på restaurang.
/Désirée
Extra goda espressobönor till vår kaffemaskin, goda ostar och om det är lite mer pengar så kan det bli övernattning på någon mysig herrgård eller liknande för mannen och mig 😊
/Christina
Bra grejer till hunden (bra foder, dyrare sele osv). Hon ska ha det bästa 😊
Och till mig själv, vettiga friluftskläder. Även småsaker inom inredning t.ex doftljus och sådär.
/Fia ☁️
Min kisse påstår att han aldriiiiiiig får något!😾
Konstigt för jag ser att det mer ser ut som 50/50 i kassen när jag kommer hem från affären.
Härom dagen så såg jag att "Kattens adventskalender" hade sänkts från 278 Kr till 99 Kr!
Trots att korgen var full så stoppade jag ner en sådan tung kalender.
Innan var priset mycket högre än vad det hade kostat att köpa burkarna lösa, nu tjänade jag ca 66 kr.
Annars är det väl mest tarot och böcker.
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
Får jag en slant över köper jag gärna färska räkor. Eller kräftor när det är säsong.Eller äter på restaurang. Det är sådär lyxigt för mig.
Hundarna prioriteras alltid, vilket jag ser som givet när man har djur. Så när jag har något över ibland är det när dom inte behöver något extra så som nytt koppel eller klädesplagg.
Innan jag skaffade djur lade jag pengar på nagelsalong och frisörbesök. De pengarna går till Hundarna nu. Bara deras försäkringar ligger på 1514kr per månad.
Djuren som många ovan.
Jag unnar mig nåt gott i matväg , köper en god glass , frukt som mango eller vindruvor . Sen går jag på restaurang med vänner.
HH 🙂
Främst saker till fåglarna annars sparas det till något jag vill ha. Blir då oftast pennor eller te. Ibland även något gott till mig. I dagsläget sparas det främst då jag måste införskaffa en ny dator. Började spara till en ny redan när jag köpte denna. :')
Djuren och sonen.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#17: Smart att spara tidigt!
Mvh
Mig
#19: Jag sparar alltid pengar. En del för saker jag vill köpa eller behöver köpa och en del för nödfall.
#20: Så gör jag också.
Mvh
Mig