Godmorgon måndag 14 november
God morgon på er.
Vi har nästan 10 grader här och inget regn. Fortfarande meteorologisk sommar hos oss sa de på TV nyss.
Ha en fin start på veckan alla.
/Maria
God morgon.
7 grader och om det är dimma idag igen återstår att se.
God morgon!
Jättetrött idag. Mycket i huvudet. Iväg med jobbet på eftermiddagen på någon "utbildning", inte så jättepepp och sedan jobba på kvällen men vad gör man? Bara att kämpa på.
Tänker mycket på min lilla Freya
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
God morgon.
Bara sex grader ute och väldigt mörkt. Tittade på prognosen och det ska bli minusgrader i slutet av veckan. Jag undrar hur länge vi ska klara oss utan att slå på elementen.
#1: Dimma och ösregn. Fick ändra mina planer och ta buss…
#4 Härlig bild😃
/Maria
God morgon
Inte fullt lika kallt idag. + 6 grader och mulet.
Inga direkta planer för dagen..
Tvättade igår så det finns lite tvätt att ta reda på.
En eller annan promenad lär det också bli.
Ha en bra början på veckan.
Kattutan men stolt Plåtis ägare
Morgon. Har inte sovit bra alls inatt.. Judo idag. Mina skadade vänner ska å titta på.. Vi kan hoppas att jag inte skadar mig…
Ha en bra dag alla
Godmorgon!
Super trött men med lite kaffe ska jag nog kvickna till. Vaknat alldeles för många gånger under natten… så huvudvärk och allt på en gång återigen.
Studier som vanligt, imorn efter studierna ska jag dock sälja en massa saker till en familjevän som vart intresserad. Hektiska dagar blir det.
#0: å fortfarande meterologisk sommar! Det är något konstigt med vädret och världen!
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Juste ja, här lyckas det landa på 13-15 grader om dagarna. Jag är sugen på minus och snö sådär innan julkalendern.
#13 Jag är nog aldrig sugen på minus och snö😉
/Maria
Min morgon lektion blev inställd…. jag som stressat hela morgonen och gått upp tidigt för den 😀 Jag som INTE borde stressa.
#14: inte jag heller och i år vill vi ha varmt för att spara energi och pengar!
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
God morgon 😊 7 grader och klart här. Meteorologisk sommar än! Är det någon som tror på att vi inte har ett planetärt nödläge???
/Désirée
#17 Ur led är tiden…
/Maria
Klockan är knappt 10 och jag har redan ledsnat på denna dag. Några elever, förmodligen ettor, stod och rökte e-cigg inne på toaletten. Kan vara så att de fick sig en utskällning av mig.
#19 Gymnasie ettor :')?
#20: Om det vore årskurs 10-13 så ja. :')
Heter i alla fall gymnasium här.
#20 Känner igen. Tycker iallafall att årets ettor på gymnasiet är… intressanta. Ska färga håret på skoltoan och skräpa ner en massa och bara vara ivägen i trapphuset.
Vi treor är inte särskilt förtjusta i det.
#22: Vi har ju fyra år så folk förändras verkligen en hel del här. Ettorna ser alltid ut som barn, fyllda med energi och livsglädje samt testar gränserna medan jag och alla andra fyror bara börjar ifrågasätta varför dessa individer valt just denna skola. Vi skulle framförallt föredra lite mer lugn och ro i skolans byggnader. Skolans bibliotek är en ren cirkus i år (fullt med skrikande elever) och även "sov"-rummet behövde stängas då ettor ställt till med chaos där. Ettorna har en lång väg att gå rent utvecklingsmässigt när det gäller just vissa bitar. Min avdelning var redan tysta när vi kom, minns hur lärarna klagade, men i år har flera av mina lärare klagat på hur ettorna hela tiden låter och försöker mer eller mindre riva skolan. :')
Inte ens borden i klassrummen är säkra och flyttas runt eller till och med staplas ibland.
God morgon.
Hade en minst sagt intressant första bit av sömn i natt. Drömde extremt livliga och tydliga drömmar, där jag även pratade högt och länge för mig själv och ofta hörde det eftersom jag låg halvvaken men ändå kvar i drömmen och tjatade på om alla möjliga korkade saker. Allt på engelska såklart, eftersom drömmen var på engelska. Sen när jag vaknade till mer ordentligt för att gå på toaletten fick jag krypa dit för var helt yr och allt bara snurrade.
Sen drömde jag att jag var med i en Martin Beck film och pratade med Gunvald etc. Och samtidigt även att jag skrev på iFokus och la in en bild på en bit kött jag hade hemma och frågade om den gick att äta och blev jättearg när de här inte kunde ge klara svar på det av rätt uppenbara anledningar.🙄
"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"
#24 Haha, vilken natt😃
/Maria
Gokväll
Är så himla trött, första dagen i skolan efter helgen. Har inte gjort något speciellt idag. 🙃
Ha en fortsatt fin dag 🙂🍂☔🍁
Tjena^^
#25: Ja nu i efterhand är det humor och jag kan skratta åt det. Men just då var det bara jobbigt eftersom jag inte sov och vilade ordentligt. Så även om jag fick nästan 7 timmars sömn så märktes det inte sen när jag vaknade ordentligt. Jag kände mig helt död och utmattad och virrig i bollen. -.-'
"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"