Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: mat-och-dryck-livets-goda
Läst 144 ggr
Maria
4

Jösses vad tomater

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Dagens skörd.
Då har jag redan gjort tomatchutney av 3 kilo. Några har vi ätit direkt.

Lille barnbarnet och jag planterade frön i 6 krukor så det har givit frukt kan man säga🙂

/Maria

Sabah
3

Underbart! Såå gott med egna tomater! 😊🍅

💖🧡💛💚💙💜

aggeelin
4
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 5
Förhandsgranskning av bild 2 av 5
Förhandsgranskning av bild 3 av 5
Förhandsgranskning av bild 4 av 5
Förhandsgranskning av bild 5 av 5

Ja, det blir mycket tomater men dina är tidigare mogna än mina. Och så blir det mycket och stora spetspaprika. De är gröna ni och kommer att bli röda framåt september

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Maria
1

#2 Åh spetspaprika som är så sött och gott.🙂
Så fina varierande färger du har på paprikan.

/Maria

MonicaLagerquist
1

Så härligt med egenodlade tomater

Stolt ägare till tre La permer

[Fyrljuset]
1

Det var längesedan jag hade egenodlade tomater och det ser så gott ut det ni visar så nästa år får det bli dags igen.

Första gången jag hade tomater så bodde jag i lägenhet och hela balkongen blev så full med tomater och plantor så det var inte en möjlighet att ta sig ut där och jag fick rensa och ta bort och ta maskinisterna till hjälp att forsla bort dom där 🤣 men även om allt förväxte så blev tomaterna goda det var det viktigaste 🍅

Tarotstollan
1

Så mycket tomater!😮
Jag har haft tomater förr om åren på balkongen i några år, då endast en planta men inte fick jag så många tomater.
Tror att jag kanske fick runt 10 st som var mogna och gick att äta, varje år.
Har ändå sol från 10 - 21 på balkongen. Vet inte vad jag gjorde för fel, kanske borde ha skurit ner plantan för den växte så den till slut låg på balkonggolvet och hade ändå den uppsatt med pinnar ända upp till grannens balkong ovanför.
Nu har jag inga längre eftersom jag är allergisk och tycker inte det är värt besväret när jag ändå inte får några.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Soligajag1
0

#0:

Åhh , va kul ! Va gott med egen planterade tomater 🍅 tomat chutney har jag inte smakat , får laga det en dag ,

HH 🙂