Museum besök
Går du ofta på museum?
Stolt ägare till tre La permer
Nej är väldigt sällan, tycker det är svårt att hitta intressanta
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Inte ofta alls men skulle gärna göra det mer! Tycker mycket om att gå på museum, även i andra länder. I Prag exempelvis finns det många museum, flera spök/paranormala sådana, det finns sexmuseum 😁, tortyrmuseum och Kafka har ett eget museum. För att bara nämna några 😊
Min man jobbar på museum här i Stockholm (Armémuseum) så där har jag varit mången gång, ett mycket intressant och häftigt ställe!
/Christina
Vi ska till Ulleråkers sjukhus idag och besöka ett medicinskt museum. Det ska bli kul.
Inte ofta, tyvärr. Senaste besök var i Palma, då vi skulle besöka katedralen. Den var stängd pga pandemin, men däremot var en närliggande museum öppet. 👍
En av sönerna har special tillstånd att komma bakom kulisserna på Wasa museumet och han jobbar även extra på Upplands museumet.
Jag går ganska så ofta på museum och det finns ju en hel del intressanta i Malmö och mycket att se hela tiden.
Nej. Det är ofta för dyrt. Går ibland om det är fritt inträde. Tyvärr lade mitt favoritmuseum ner för många år sedan, det var ett museum om det gamla mentalsjukhuset St Lars i Lund och var otroligt intressant om psykiatrins utveckling medan det var ett aktivt mentalsjukhus.
Jag älskar att gå på museum, men under studietiden blev det främst sånna med fritt inträde och sen kom ju pandemin. Så det blir inte jätteofta men om jag åker på utflykt någonstans kollar jag alltid vilka museum som finns :)
//Jessie
Himmel vad museum vi besökt genom åren. Jag älskar museum.
När sonen var liten besökte vi nog alla museum i Göteborg. Många flera gånger.
Vi var i Stockholm och "betade av" två museum om dagen.
Vi har varit på museum med barnbarnet också.
/Maria
#7 det vi ska på idag har fritt inträde.
Jag får fritt inträde på Malmöhus slott och de museum som finns där runtomkring tills jag är 20 år 😜 Konsthallen är gratis med.
Jag arbetstränade i brevarkivet på Skissernas Museum i Lund för nåt år sedan. Var jä'ttespännande att se hur ett museum funkar "behind the scenes" så att säga.
Mannen får gå själv. Hunden och jag väntar utanför. Planen var att hunden skulle sitta i bilen men det är för varmt.
Har inte varit på museum sen i slutet av 80-talet. Vill inte gå själv.
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
Så vackra bilder.