Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etiketter: resor-och-kulturerminnen
Läst 128 ggr
Lona
2

Skickar ni vykort?

Apropå resedagbokstråden, skickar ni vykort när ni är ute och reser? Till vem?

Det är nog ytterligare en företeelse som har minskat med sociala medier, mail och andra former av kommunikationer.

"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Grace2009
2

Skickar till mamma, pappa och min bror när jag är utomlands. Skickade även till min gamla dagliga verksamhet för de tyckte det var så kul att få post. Men har slutat där och sen kom pandemi så inte åkt på länge.

Maria
1

Nu var det ett tag sedan jag reste men jag hade alltid några vänner som fick vykort.

/Maria

HaMsTeRpLaMsTeR123
1

Vi brukade skicka till min gammelmormor, och passa på att skicka till min bästa kompis också. Men vi har inte åkt på länge. Nu vilar min gammelmormor i himlen också ❤️

Maria
4

En gång på en liten ö i Grekland skulle jag skicka en bunt vykort.
Vi blev visade till ett litet hus i en gränd där en kvinna tydligen var postombud. Jag fick köpt frimärken.
Hon pratade ingen engelska och tog min bunt med vykort och la på en stol. Då kom ett litet barn och la ut alla korten på golvet bland andra leksaker.
Ja ja, tänkte jag. Det ska bli intressant.

Alla vykorten kom fram😃

/Maria

CasaRamon
1

Jag skickar alltid hälsningar och bilder via mms till dom närmaste vännerna, när jag är ute och reser.

johan
1

Extremt sällan. Gjorde det via Postnords Riktiga Vykort-app för några år sedan. Det var nog sista gången.

Annars blir det mer bilder via iMessage eller sociala media.

Mvh // Johan

Åsa S
0

Jag brukar skicka till min systers barn 8 resp 10år. Vi skickade en hälsning via SMS ett år och de blev så besvikna över att inte få riktig post.

Pilspets
1

Ja,alltid!

citytjejen
0

Det var många år sen jag skickade vykort. Senast jag gjorde det var nog tidigt 2000-tal och sen tog mobilerna över och numer skickar jag bilder och meddelanden på Messenger eller liknande när jag reser.

Men det är väldigt mysigt och trevligt med vykort så det är lite synd att det nästan försvunnit för det är roligt både att skicka och att få vykort😀

/Christina

MonicaLagerquist
0

Mannen brukade ta kort där vi är och den via en app i telefonen skicka den till sin mamma och min pappa när vi är ute och reser.

Kattutan men stolt Plåtis ägare