Påsken hos er
Hej!
Hur ser påsken ut hemma hos er?
Firar ni påsk ens?
Äter ni påskmat? Eller äter ni något annat?
Ha en fin påsk på lördag, även om ni inte firar ☺️
- Redigerat 2024-06-13 12:33 av Maria
Förr om åren hade jag fullt med dukar, bonader, påskpynt och även ris med fjädrar och tingeltangel i, sen flyttade det in två 🐈🐈 till mig och påsk prylarna hamnade på hyllan!😁
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
#1: Det kan jag förstå 😅
Katter är fenomenala på att välta ner saker 😂
För mig är påsken den största kristna högtiden. Vi firar och reflekterar över Jesus’ död och uppståndelse. Det är en underbar känsla att vara med på söndag i kyrkan och tillsammans säga: Ja, Jesus är uppstånden, han är sannerligen uppstånden.
Utöver det så har jag inte så mycket påskpynt, jag njuter mer av att naturen och trädgården vaknar till liv. Lite påskmat blir det alltid, inlagd sill, ägg, lax, lamm och mycket grönsaker. Sparris är en höjdare nu och den njuter jag av på olika sätt.
/Désirée
Påsken skulle få mig obemärkt förbi om inte svärmor bjöd på påskmiddag på fredag.
Min man jobbar natt helg, 18-06. Barnen sover hos farmor.
Jag? Ska vara hos djuren.
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering
Mamma gillar att pynta så det brukar hon göra, och ibland gömmer hon även ett varsitt påskägg åt oss barn (trots att vi alla är vuxna, haha). Sen brukar vi antingen äta påskbord eller grilla. Det är allt "firande" vi gör. Egentligen är det väl mest att vi passar på att träffas allihopa när dom flesta av oss har långledigt :)
//Jessie

Vi firar med att barnen med respektive kommer på påskafton. Vi ska äta sill,lax och ägghalvor till förrätt och den blir det lamm och potatisgratäng.
En av sönerna jobbar p lördag s han kommer imorgon istället.
Då ska vi grilla kyckling.
Stolt ägare till tre La permer
Kommer äta påskmat efter jobbet imorgon
Sedan får sonen påskägg
Mer än så blir det inte hos oss :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Vi ska på påskfest hos sonen och hans familj idag..
Långfredag minns jag med fasa från när jag var barn. Fick inte göra någonting tills jag kom på att det egentligen bara var tradition (och hyckleri) i alla fall hos oss. Inget äkta religiöst alls.
/Maria
Vi brukar bara leta ägg i hela trädgården :)
#4: du får se till att mysa extra <3
När vi bodde i en stor lägenhet hade jag gjort i ordning 7 fina, stora påskris och placerat ut.
När jag kom hem från jobbet så var det fjädrar överallt. Såg ut som om någon hade haft kuddkrig.
Två oskyldiga katter låg i soffan. Moritz och Lorentz😄
Sedan dess har vi aldrig haft påskris.
/Maria
#10. Klart de sov, måste ju varit helt slut efter "kuddkriget"!😄😍
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
- Redigerat 2022-04-15 00:40 av Tarotstollan