Skogen
Vad betyder den för dig?
Är du ofta i skogen?
Stolt ägare till tre La permer
Skog är fint och jag kan gilla att gå i skogen men den betyder inget särskilt för mig
Jag är en havsmänniska. Salt vatten, karga klippor och stenar.
/Maria
Ganska mycket betyder skogen för mig även om jag inte kan komma ut så mycket. Lyckligtvis så finns det större trädområden där jag bor som jag själv skulle vilja kalla små mini-skogar där jag härjar ofta.
För mig betyder skogen… natur och frisk luft. Skönheten som skogen innehar med alla träd, blommor och möjliga insekter och djur får mig väldigt glad.
Men samtidigt är jag också lite mer åt havsmänniska som #1 då jag är ofta vid stranden också.
Och för att jag älskar ljudet av vågorna samt doften.
Jag är en riktig skogsmulle och i skogen finner jag alltid frid 🥰
#4: Samma för mig! Frid och lugn i skogen, även vid stranden när det inte är för mycket folk.
#5: Stranden är fin men har inte samma känsla till den som till skogen. Jag och skogen vi är polare 😎
Är ofta i skogen
Vi har skog runt huset
Skulle vantrivas i stan
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Jag bor i en stad men jag har nära till skogen och det betyder jättemycket att vara i skogen. Det är där jag finner återhämtning och ett lugn som inte finns någon annanstans. Jag har olika ställen där det är skog och några där det är skog och vatten i närheten. Vart jag går beror lite på vad jag är ute efter just då. Vill helst gå minst två gånger i veckan ( gärna fler) men blir minst en gång i veckan.
Jag är gärna i skogen då det inte är is och snö på marken Det är rogivande att vara i skogen och är man stressad kan man krama ett träd då tycker jag man blir extra utvilad. +Det finns ju forskning på att många träd utsöndrar ett ämne som är läkande, men man måste ofta ta på trädet för att trädet ska triggas utsöndra ämnet det är ju därför stressade Japaner skogsbadar det finns mycket forskning om skogens helande krafter där
Bor bredvid en fin skog, är knappt i den dock. När jag väl är ute är det skönt, men det blir bara inte så mycket.. alla kryp förstör lite för mig :/
Älskar skogen men vågar inte gå dit ensam, så bara i sällskap med någon annan.
Älskar havet och vågorna också men det är minst 40 år sedan sist jag var där.
Har Viskan nära mig och det händer att jag står och tittar på vattnet flera minuter ibland när jag kommer i närheten av den.
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
Skogen är min arbetsplats. Där tillbringar vi många timmar i veckan.
Utan skogen skulle jag inte vara hel.
Men skulle inte kunna vara utan havet heller
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Skogen betyder masor för mig.Tyvärr så har skogsägaren huggit ner stora delar av skogen bakom vårt hus.Det tog lång tid innan jag orkade gå där och jag grät faktiskt första gången jag såg eländet.Nu i sommar kommer jag att rensa i skogen bakom vårt hus så att man kan börja använda igen.
När yngste sonen var runt fem år var han med oss in till stan och då frågade han häpet var barnen som bodde där hade sin skog.
En sommar sov ett av barnen i tält i skogen bakom vårt hus.Han sov där hela sommarlovet varje natt.Olika syskon och kompsar gjorde honom sällskap.
Stolt ägare till tre La permer
Jag är uppvuxen i villaområde och var inte jättemycket i skogen som barn, även om vi plockade lite bär ibland och vi åkte mycket längdskidor då. Men jag kände ingen anknytning till skogen direkt. När vi köpte vårt sommartorp som verkligen ligger mitt i skogen så upptäckte jag hur bra jag mår av av stillheten och dofterna i skogen, den är verkligen rogivande för mig. Det var också en av de bidragande orsakerna till att vi trivdes så bra i vårt sommartorp så att vi till slut valde att sälja huset i stan och flytta ut i skogen permanent. Så skogen har väldigt stor betydelse för mig!
Skogen är nödvändig för vår överlevnad. Nu bor jag nära både skog och en stor sjö, Mjörn. För att komma till skogen behöver jag bara gå ut från huset, för att komma till sjön får jag promenera några hundra meter. Det är lyx för mig och naturen med skog och vatten ger liv, återhämtning och ro.
/Désirée
Jag har nyligen flyttat till ett nybyggt område strax utanför Uppsala. Ett område som håller på att expandera. Men där man behåller skogspartier och grönområden. Mitt bostadshus ligger precis intill ett skogsparti och det var en av anledningarna till att jag valde just detta boende. Så fort det blir lämpligt väder så blir det skogspromenader. Men har också bott i Öregrund, i Östhammars kommun, där man har vatten runt om hela orten. det var också härligt. Framför allt på sommaren.