Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Läst 240 ggr
kara_murray
1

En bra söndag

Vad är en bra söndag för er?? Hur vill ni helst spendera era söndagar??

kara_murray
3
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag spenderar helst mina söndagar med att gå på långpromenad antingen själv eller som idag med hundsällskap.
Andra gånger kan det vara att få tid att läsa, se film eller något annat som man inte riktigt tar sig tid i vardagen till

Torparmor
2

Nån långpromenad i djup snö med skare i flera lager är ingen höjdare. De glashala vägarna är inte heller särkilt inbjudande.
En promenad på gåbandet känns mer meningsfyllt och lite vinterkänsla blir det när det bara är 10 grader i rummet där bandet står.

Annars är det nog mest jobb på söndagar, planera kommande veckas arbetsuppgifter, middagar och grönsakssådd.

Men lördagar är vilodag på den här gården. Den här årstiden är det lyssna på musik, läsa, fotografera och kanske skissa på en teckning

Låt dagen idag bli din bästa hittills!

Maria
3

En bra söndag är såklart med familjen och en dag när jag slipper ha så ont.

/Maria

Tarotstollan
3

Eftersom alla dagar är den andra lik för mig, så är just söndagar inget speciellt för mig.
Men en dag som är helt fri från måsten kan vara en söndag för mig, bara göra vad jag känner för utan att behöva planera och ta hänsyn till annat eller andra.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Fridaaaa
2

Jag jobbar varannan söndag
Men, mina lediga söndagar tillbringar jag oftast hos mina föräldrar och syskon med sonen, sambon är med när han vill & kan. Helger vi kan träffas alla.
Eller blir det skogen, umgås med familjen, ta det lugnt

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

sp0ngeb0b
3

En bra söndag för mig är när jag vaknar utvilad (men inte för sent), går upp och njuter av en god frukost. Sedan går jag och tränar, och/eller på promenad. Resten av dagen vill jag varva soffmys med lite städning och matförberedelser inför veckan. Mycket vila men ändå lite produktivitet så att säga :)

MonicaLagerquist
1

#6 Det låter som en bra söndag.

Stolt ägare till tre La permer

kara_murray
5

Idag gick jag med Vilhelminna till samma plats där jag tog bilden på Jack. Jag har länge tänkt på att jag vill ha en bild på Vilhelminna på just det stället. Idag fick jag tiden till det och jag fick några fina kort, dock lite längre upp jämfört med bilden på Jack.

kara_murray
5

En annan bild

CasaRamon
1

#9: Vilken vacker katt.

Soligajag1
1

#9:

Vilken vacker katt!!!

HH 🙂

Soligajag1
0

Söndag är Vilodag för mig . Med en härlig promenad i skogens lugna vrå.

Sedan en film eller en bok .

HH 🙂

kara_murray
0

#10: #11: Tack för era fina kommentarer!!❤️❤️❤️❤️❤️🥰🥰🥰