En mamma måste ventilera sig
Finns säkert en sajt. Men gillar denna o gillar er.
Jag behöver bara ventilera mig. Känner att det är så mycket.
Idag var vi inne på barn och ungdoms hälsan i Kalmar (igen) med yngsta sonen M. Ett jätte bra möte och vi fick svar på mycket.
Men hur orkar man fortsätta? Självklart orkar man. Men det känns övermäktigt.
Vi har haft problem med sonens lärare sen åk 1. Vi får inte rätt hjälp, sonen känner sig inte som en i klassen pga läraren. Han får inte hjälp när han ber om det. För det ska han klara själv. Vår son är 9 år.
De ringer inte hem om han skadar sig eller blir dålig. För han vill bara hem för att mamma jobbar hemifrån.
Men skulle sonen råka putta till någon annan blir det ett himla liv. Var inte längesen läraren rusade ut när hon såg oss för M hade varit i slagsmål och den andra killen var helt sönderslagen.
Sanningen var att inget hade hänt, jo lite knuffar.
När M hade gipsad arm var det verkligen inte deras ansvar att han kom in oskadd efter rasten.
Ja jag kan fortsätta.
Nu har jag mailat rektorn o kräver möte med denne och skolkuratorn.
På detta ska sonen eventuellt utredas för selektiv ätstörning.
Jag känner mig helt hjälplös. En liten mygga i denna värld.
Tack för att ni läste ❤️
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering
Åh, jag känner verkligen med dig! Vet inte vad jag ska säga, men finns här och läser vad du skriver. Ta hand om dig och hela din familj 💚
/Désirée
Åh käre nån. Hoppas verkligen allt löser sig. Barnen är ju det käraste vi har.
/Maria
Fy sjutton.
Men förstår.
Besökte förut min gamla skola för min kusins räkning då det var problem med vikarie som inte skötte sig (kusinen började skolvägra ett tag bara för det) så att man skulle kunna få en lösning på problemet.
Bra att ni trots det jobbiga, tar tag i det och inte låter det fortsätta som det har varit.
Bortsett från att detta hjälper er nu så kan det ju också hjälpa andra i framtiden.
Håller tummarna för att ert möte ska gå bra. 🌻
Tack för era ord ❤️
Känner mig bara helt utmattad
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
#4: fullt förståeligt.
#3: ja det är just det. Om det kan hjälpa barn som kommer efter vår son är det värt så mycket.
För det får inte gå till såhär
…………………………………..
Fy så jobbigt.
Om rektor inte svarar på dina mail så kanske du helt sonika ska besöka honom/ henne på skolan och tala om bekymren.
Förr i världen när mina barn var små så var föräldrar välkomna att hälsa på i klassen då och då. Får inte föräldrar det nu? Det kan ha en lungnade effekt.
Om det är stökigt i en klass så brukar det kunna sättas in en extra resurs. På så sätt kan flera få hjälp om inte läraren hinner med alla.
Det går ju även att tala med föräldrar till barnen som är jobbiga och dumma med din son.
Jag hoppas innerligt att det löser sig för er.
#7: jag hoppas få svar från rektorn nästa vecka.
Det är inga barn som är elaka, det är hans lärare. Den personen som ska hjälpa honom i hans utveckling. Inte få honom känna att han är dum i huvudet. Hans egna ord.
Vi får inte gå in i lokalerna just nu pga covid.
…………………………………..
#8: 😢