Viktigast på julbordet
Har ni något på julbordet ni absolut inte kan vara utan?
/Maria
Mammas köttbullar.
Potatis. 😋
Apotekarnes julmust är också ett måste.
Tycker vi äter ett torftigt julbord, så det är mycket som saknas som köttbullar och prinskorv t. ex. Ett år hade de glömt rödkålen, då var det en stor besvikelse från min sida, de andra brydde sig inte.
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
Knäck och rocknroad är ett MåSTE
- Redigerat 2021-12-23 18:06 av HaMsTeRpLaMsTeR123

Jansson frestelse
Kattutan men stolt Plåtis ägare
Sillsallad och grönkålen (långkål)
/Maria
Absolut viktigast är nog julmusten. Därefter kommer rökt lax, prinskorv och köttbullar.
Innan jag fick diabetes var knäcken i toppen av listan.
//Jessie
Jag kan leva på enbart köttbullar, ägg och rödbetssallad under julen. Så det är nog dessa. Men jag äter normalt även ostpaj och kalkonskinka.
Iom att vi firar den 25:e är trifle ett måste. Roast potatoes (sedan brukar jag slänga in en jansson för min skull) Christmas cake kan jag leva utan dock. Christmas pudding är helt okej.
Bloody but unbowed I stand tall at the oar And I'll climb their scaffold once they bring me back to shore I'm master of my fate, I am captain of my soul And I'll ride this boat, all the way, to hell
Zeunerts julmust och skinka.
Min julsallad och hemgjord sill!
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
#11: och Jansson, förstås. Glömde Jansson! Gott!
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Skinka och olika sillar. Jansson gör jag ibland men inte i år, brukar få sån halsbränna av ansjovisen haha😝
/Christina
Lanttulaatikko är ett måste (men långt från det enda som gör julbordet till ett julbord hos oss).
#14 Vad är Lanttulaatikko?
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#15 Översatt till svenska är det "Kålrotslåda", låter inte gott men det är det :).
Finska julbordet brukar ha lite olika "lådor" och vår favorit av dem (främst min) är just kålrotslådan.
(Tänkte ladda upp nån bild på när det görs i ordning men verkar slarvat bort dom?)
- Redigerat 2021-12-29 18:53 av 19sextio7
Prinskorv och köttbullar!