Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettmat-och-dryck-livets-goda
Läst 126 ggr
Tarotstollan
1

Vörtbröd.

Är det ett måste nu till julen?

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Tarotstollan
0

Jag har mig veterligen aldrig ätit vörtbröd och fick för mig att jag skulle testa det i år. Tyvärr hittade jag inget som passade för det var sjukt mycket socker i det och det vill jag undvika, i maten i alla fall.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Herveaux
0

#0: Nja, kanske inte ett måste men jag tycker det är väldigt gott och äter det gärna nu under jul. 😀

// Harley

Scorpio97
0

För mig är det tradition med vörtbröd och risgrynsgröt på julaftonsmorgonen. Min mamma brukar baka eget vörtbröd och det är liksom en av dofterna som hör till julen för mig. Så jag vill gärna ha en skiva åtminstone.

//Jessie

Åsa S
0

Till dopp i grytan vill jag ha vörtbröd utan russin annars behövs det inte och min man vill inte ha det

MonicaLagerquist
0

Jag vill ha vörtbröd till jul.Tyvärr så har det jag bakade tagit slut så jag får väl baka mer.

Stolt ägare till tre La permer

Carmarino
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tycker inte särskilt mycket om vörtbröd, men förra året köpte jag en påse vörtmix för att testa att baka vörtbröd själv. Det blev inte av då, men idag blev det av. Brödet blev rätt bra, men jag undrar om jag kan äta det. Dofterna avslöjar att det nog innehåller lite för många kryddor som jag inte tål. Ska åtminstone provsmaka, men risken är nog att jag får ge bort det.

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker

Fridaaaa
0

Inte enligt mig, äter inte det

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Carmarino
2

#6: Brödet var gott, så jag behåller det själv. 🙂

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker

Maria
0

Jag äter inte vörtbröd. Tycker det smakar "bulle"😉
Min man vill gärna ha vörtbröd med julskinka och senap så vi köper alltid färdigt. Det är en speciell sort han gillar.

Jag har svårt för bröd överhuvudtaget till julbord. Tycker det mättar så när man ska äta en massa annat gott.

Även kokt Potatis till sillen som många vill ha. Helt onödigt tycker jag på julbordet.

Skillnad är det på dagarna efter då man kanske vill äta upp sina rester.

/Maria

sp0ngeb0b
1

Ja!! Så jäkla gott med vörtbröd med russin i. Mums! Äter inga absurda mängder men brukar köpa några limpor under "säsongen" så att säga. I år ska jag prova att baka eget också.

citytjejen
0

Vörtbröd är inget jag längtar efter, tycker det är för sött och så gillar jag inte russin😯Gene tunnbröd slinker däremot ner med lätthet 😀

/Christina