Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: mat-och-dryck-livets-goda
Läst 294 ggr
[Tismon]
9

Julkaka. Jag är så glad

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3

Spenderade sån lång tid på att forma marsipangran och presenter. Den är äntligen klar. Jag är så glad

• Redigerat 2021-12-19 03:38 av [Tismon]
Tarotstollan
0

Jättefin och säkert god också!😋

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Pyttelite
0

Superfin - vad innehåller den?

Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.

Maria
0

Åh så fin.

/Maria

HaMsTeRpLaMsTeR123
0

Vad fint du dekorerat!

Fattar inte hur du fick till granen, den är superfin! 😅

Fialialej_
0

Wow!

/Sofia
<3

MonicaLagerquist
0

Vilken fin tårta.

Stolt ägare till tre La permer

[Tismon]
0

Tack! 😊 Det är jordgubbsmousse på browniebotten

Pyttelite
1

#7: Härliga färger!

Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.

[Tismon]
0

#8: tack så mycket :) mycket karamellfärg gick åt hehe

[Tismon]
1

Jag skulle ha bakat och gjort denna kakan för flera år sedan. Spenderade timmar på julafton och så skulle den stå några timmar i kylen för att stelna.

Gästerna skulle hem och mamma hafe bråttom och ignorerade mig fullständigt så hon tog ut kakan ändå efter bara en halvtimme och hela kakan bara gick sönder, allt rann ut ur formen. Jag blev så ledsen, hade spenderat egna pengar och mycket tid på den.

Så jag är glad att jag kunde göra den nu och att den äntligen är komplett. Ska på knytkalas idag och förhoppningsvis uppskattar de min tårta :)

[Tismon]
0

En av de tyckte den var så fin att de ville beställa kaka av mig haha. Vet någon hur mycket man brukar ta betalt för tårtor?

[--------------------------]
0

Sådana brukar min kompis fru också göra, hon brukar också ha olika jultema varje gång så att det blir lite som en överraskning. Din ser supersöt ut, smakar säkert bra också!

Tarotstollan
1

Jag såg inte att det var en tårta i botten, jag tittade bara på julgranen och dekorationerna!😂

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

[Tismon]
0

#13: hahaha Nähä! Jo det är en tårta 😂

#12: tack 😊 tyckte den var ganska god själv

Sindri
1

Vilket jobb, vilket tålamod. Mycket vacker, och ser jättegod ut.
Jag köper aldrig tårtor och tyvärr kan du kanske inte få betalt för allt jobb med dekorationer, men minst 200 - 250 borde du kunna ta. Kolla på nätet, det finns många som bakar specialtårtor. Bäst kanske att fråga beställaren vad de tror att det kostar först.

[Tismon]
0

#15: mm okej! Jag tror ingredienserna går på ca 200kr - all karamellfärg, marsipanen, frysta bär, kakao, florsocker, vetemjöl, gelatin, gräddfil, grädde osv. Så kanske 300?

Sindri
1

Eller 350 - det blir väldigt låg timpenning ändå, även om det är "skattefritt". Men frågan är vad "folk" är bereda att betala. Någon kanske tycker det är billigt, någon alldeles för mycket för en tårta. Beror helt på vilka referensramar man har. Men säg till beställaren vad ingredienserna går på och att du vill ha lite betalt för jobbet också, så får du se hur de reagerar.

[Tismon]
0

#17: Tack! Det ska jag göra :)

[Tismon]
0

🎄

HaMsTeRpLaMsTeR123
1

#19: vilka fina dekorationer!

[Tismon]
0

#20: Tack! Det är till nästa kaka, de som beställde utav mig :)

[Tismon]
1
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

🎄🎁