Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: ordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 262 ggr
Maria
3

SMS/ messenger. Meddelande eller samtal?

För mig är dessa funktioner ett sätt att skicka meddelanden som kanske inte är så långa. Kort och koncist 😉

Jag märker att en del jag känner fortsätter och det tenderar att bli ett längre samtal vilket jag har lite svårt för.

Hur är det med er? Hur använder ni dessa funktioner?

/Maria

HaMsTeRpLaMsTeR123
2

Är frågan vilket vi föredrar?

Isåfall så föredrar jag sms (jag använder snap mest av allt, Snapchat) , då jag inte är den bäääästa med att prata.. beror på vem man frågar hahah.

Fridaaaa
2

Om du menar om man föredrar skriftligt eller att prata - föredrar jag att skriva
Ogillar skarpt att prata i telefon och gör det sällan

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Maria
1

Jag menar att vill jag prata med någon så gör jag det per telefon.
Vill jag bara något kort som ett meddelande eller ett kort lycka till eller liknande kan jag ta det via text.

/Maria

DesK
1

Jag gillar både ock och använder dem på lite olika sätt. Har ju en hörselskada som gör att det inte alltid är så lätt att prata i mobilen. Sedan gillar jag fördröjningen som blir med skriven text, man hinner tänka till, innan man svarar.

/Désirée

Tarotstollan
1

Skickar bara korta meddelanden. Vill jag prata är det den fasta telefonen som gäller, den är billigast.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Scorpio97
2

Jag pratar gärna via sms/meddelande, även när det blir långt. Överlag gillar jag inte att prata i telefon.

//Jessie

flocken
1

Jag använder sms/messenger till 98% prata i telefon är inte min grej.
Skickar även mycket bilder och videos. Då bästa vännen bor långt bort är det perfekt att kunna skicka bilder o video.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Fridaaaa
1

#7 Nej vi är väldigt lika på det.
Messenger är perfekt speciellt till videos! :)

flocken
1

#8: men ibland går vi för långt när vi både har sms +messenger igång men olika samtal på dom🙈

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Fridaaaa
1

#9 haha ja vissa dagar xD

Zadeira
1

Föredrar sms, både korta och långa. Hatar att prata i telefon, utom med mamma.

MonicaLagerquist
1

Korta meddelande Typ nu är jag på väg hem på sms annars ringer jag.

Kattutan men stolt Plåtis ägare

[Leifsdotra]
1

SMS - för korta meddelanden som inte nödvändigtvis kräver svar.
Messenger - för längre meddelanden, dialog. Min bror och jag ringer aldrig varandra, men har mycket kontakt via messenger för all form av dialog. Senast diskuterade vi julplaneringen.

[EM_L]
1

Sms med vänner blir det för det mesta. Ibland blir det samtal.

Fast med pappa så blir det mest telefon samtal. Bara en vana.

sp0ngeb0b
1

Jag kan tycka att sms/messenger är bra om det inte är något akut. Alltså om man vill prata om något eller diskutera men man kanske är på jobbet och inte kan gå ifrån för att prata i telefon, eller vad det nu kan vara. Eller man ser på TV och vill inte bli störd, haha. Då kan man skicka iväg ett kort meddelande, så kan mottagaren svara när det passar hen och så kan det fortsätta så. Men ja, det blir ju lite drygt om man vill komma fram till något snabbt och då föredrar jag också telefonsamtal.

CasaRamon
1

Jag tycket att det är så bra med sms. Sonen och jag "pratar" oftast med sms. Man vet att man inte stör, som ibland med ett telefonsamtal, då man kanske ringer "mitt i matlagningen" eller när småbarn ska nattas.

fruktgumman
1

Om jag bara vill meddela något kort så blir det ofta sms. Men ska det vara en längre konversation så föredrar jag att prata-