Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: ordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 442 ggr
Maria
2

När börjar ni julpynta?

Som frågan lyder. Brukar ni ha något datum eller ni kanske inte pyntar alls?

/Maria

millan21
2

Fredagen inför första advent tar jag fram så gott som allt mitt julpynt

Uppkatten
3

I vart fall inte i augusti, som handlarna verkar tro…. 😊

Kanske snarare några dagar före julafton 😊.

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Maria
1

När sonen var liten så började vi redan första advent bara för att det skulle få vara nästan jul en månad😉 sedan var vi snabba på att plocka undan allt när nya året kom.

Vi gör nog fortfarande likadant. Sätter ut ljusslingor och dörrkrans osv. vid 1:a advent men vi har inte lika mycket pyssel och tomtar inomhus numera.

/Maria

Sindri
1

Dagen före 1 advent öppnas julkistan. Tar fram de elektriska adventsljusstakarna och några juldukar. Adventsstaken med ljus görs iordning, krans sätts på dörren, eventuellt en tallruska i en kruka ute.
Röda värmeljushållare sätts fram. Amaryllisar och julstjärnor blri det, men hyacinter har jag slutat med, doftar ingenting längre. Skall föröska få tga på tazetter till julen i år.
En del av belysningen ute åkte upp idag, men det som känns mer juligt får vänta tills dess.

Resten kommer fram dagen för julafton. Plockas bort kring tjugondag Knut.

[pamm]
1

1a advent har "vi" julpynt. I år är barnet 3, så blir nog mer vi och inte bara jag som pyntar i år :)))))

@NN@
1

Brukar inte pynta men i år ska nån stjärna upp i fönstren, blir väl runt första advent.

citytjejen
1

Vid första advent åker stjärnorna fram i fönstren. Satte fram några juliga värmeljushållare redan igår + köpt en amaryllis😀 Vi har inte mycket julpynt alls, har aldrig gran och har slutat med julklappar sen flera år tillbaka. Ser fram emot glögg och pepparkaksbak och andra dofter som hör julen till!

/Christina

flocken
2
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 6
Förhandsgranskning av bild 2 av 6
Förhandsgranskning av bild 3 av 6
Förhandsgranskning av bild 4 av 6
Förhandsgranskning av bild 5 av 6
Förhandsgranskning av bild 6 av 6

Oj. Full fart här.
Även varit i stan o köpt mer 🎄✨
Jag älskar denna tiden på året. Mår så bra.
Min lilla gran är uppe. Sen kommer sonens vita upp i hans rum. Den 18 dec kommer den stora upp.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Carmarino
2

Adventspyntar dagen innan första advent. Resten av julpyntet kommer upp tidigast 22 december och granen kläs antingen den 23 december eller julaftons förmiddag (om jag inte hunnit den 23:e).

Fast jag satte faktiskt upp julgardinerna i köket idag, eftersom jag putsade fönsterna.

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

MonicaLagerquist
1

Fredag före första advent kommer julgardiner och advetnsstjärnor upp och adventsslusstaken fram.
Efter den 18 kommer resten fram.

Stolt ägare till tre La permer

Scorpio97
1

Jag julpyntar inget alls. Firar jul hos mamma och där är det så mycket pynt att det räcker ändå. Hon börjar oftast pynta kring första advent och granen brukar vi sätta upp några dagar innan julafton. Det blir lite olika från år till år.
Jag kan lätt tappa julkänslan när det är massa julmusik, pynt osv för tidigt. Jag hinner tröttna på det innan julafton faktiskt är. Så för mig passar det bra att undvika allt julrelaterat så mycket som möjligt tills det är dags att vara hos mamma.

//Jessie

Kreatia
2
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

#0: Älskar allt julpynteri 🎄🎅 o började idag byta gardiner o ta in julmattorna. I morgon fortsätter jag med stjärnor, adventsstakar med mycket mera 🤪 har en Änglastuga som jag pyntade färdigt idag.

Fridaaaa
1

Inte före första advent

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Åsa S
0

Vi började idag i sommarstugan vi kommer vara där om 2v så fint när vi kommer dit då. Satte upp adventsljustakarna + julduk och min man satte upp några julgardiner. Han satte även upp julkrubban och satte dit adventsstjärnan över. Min man som helst skulle vilja ha jul året runt satte även upp julgranarna men han gick med på att pynta dem lite senare. Hemma kommer jag sätta upp lite julgrejer på torsdag för då är jag ledig.

[EM_L]
1

Brukar julpynta de första dagarna i December.

aggeelin
1

Adventsstakar och ljus på fredagen före första advent och lite hyacinter, glöggmuggar och röda muggar. Sen till Lucia blir det julgardiner och lite hjärtan på knopparna till köksluckorna. Till jul blir det tomtar och gran. Sen ska det bort till tjugondagknut men granen lite tidigare.

Det blir alltid tomt efter den fina belysningen

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Zadeira
1

Jag tänkte göra det nästa helg, men eftersom jag behöver hjälp med att hänga upp gardiner och stjärna blev det gjort idag då hjälpen var tillgänglig. Ljusslingan på balkongen och den lilla bordsgranen jag har i fönstret kommer upp i veckan.

Jag har haft noll julkänsla hittills, men nu när det faktiskt börjar komma upp insåg jag att det är rätt mysigt att vara ute såhär tidigt. Det är ju ändå trots allt bara 4 veckor till julafton.

Soligajag1
1
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Jag tänkte pynta till helgen,det är 1:a Advent på Söndag 😊🎅🏼

Jag är född den 29 November, så vissa år infaller på en Söndag, 😊

Nu ska vi tjejer ut och äta på en restaurang som heter Choys Garden ( Kinesisk restaurang) på Söndag. Mysigt!

HH 🙂

• Redigerat 2021-11-22 16:34 av Soligajag1
[Leifsdotra]
1

Jag pyntar aldrig innan vi firat min äldste son färdigt. Han fyller år idag. Så tidigast imorgon ställs ljusstakar fram. Vid Lucia kommer något mer att ställas fram, någon julduk t ex. Men sedan blir det inget mer förrän dagarna innan jul.

Soligajag1
1

Hejsan!!
Nu har jag hittat en så fin ljusstake i trä på Röda Korset 😊

När jag kommer hem ska jag göra fint i köket ! Jul gardin , dukar och lite 🎅🏼 julpynt ,
Vad tycker ni ? 😊🌹
Kram 🥰
Soligajag

HH 🙂

Maria
1

#20 Den var snygg. Lite annorlunda

/Maria

Kreatia
1

#20: Fin o originell 😊👍

Soligajag1
0

#21:

Tack!
Jag tyckte det med ! Jag gillar udda saker , denna ljusstake är det , 😊

HH 🙂

Soligajag1
0

#22:

Tack så mycket! 😊

HH 🙂

Soligajag1
1
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3

Har satt upp jul gardiner och lite pynt i köket , 😊🎅🏼❤️
Sen min älskade kisse 🐈‍⬛ Som vill busa med matte när hon pyntar 😺😸😻

HH 🙂

[pamm]
2

Idag var vi och inhandla första plastgranen i vår familj någonsin och ljusslinga till balkongen plus en massa annat pynt (som om vi inte redan hade hur mycket som helst), så gran, stjärnor och adventsljusstakar åkte upp nu ikväll! Imorgon blir det "julstädning" (nr. 1 ;) ) och mer pynt med barnet :) Får se om jag har nån gran kvar imorgon eller om katterna tuggat sönder den… Skräcken…

[Moon AppleGrey]
0

Inte hållit på med sådant sedan 2012, men brukade ta fram alla julsaker och pynta granen den 16:e december varje år.
(För att man inte skulle bli less på det innan julafton ens hade varit)
Och sedan skulle allt bort den 20:e knut.
Var bara så.

Lia
0

Vi tar fram allt första advent och tar ner allt sista januari typ.