Syns du i mörkret?
Nu när det blir mörkt relativt tidigt på kvällarna, tänker ni på att vara synliga med tex reflexer eller lampor?
Jag har reflexer på ärmarna på min kappa sen har jag även en liten blinkande lampa (mest för att många cyklister här saknar lampor och då gör ju inte reflexerna så mycket nytta). Men bland personerna jag möter varierar det väldigt mycket. Vissa verkar inte ha en enda reflex medan andra syns på långt håll tack vare ordentliga reflexvästar eller lampor.
//Jessie
- Redigerat 2021-11-02 21:58 av Scorpio97
Jag är inte ute du värst mycket på kvällarna/nätterna, iaf när det är mörkt. Men även om det är ljust så tjatar mamma på mig att ha reflexer (vilket naturligtvis är bra). Men då brukar jag bara ha en eller två såna här som man ”slår” runt vristerna..
#0: Jag drar på mig reflexväst då mina kläder i regel är svarta från topp till tå.
// Harley
Ja, jag har hängande reflexer fastsatta i varje jackficka, har satt fast dem i resår band så de inte ryker av så lätt.
Har även reflexer på väskorna. Så jag hoppas att jag syns ordentligt!😉
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
Varseljacka +ficklampa.
Skulle varseljackan inte användas är det reflexväst på. Även på fm i skogen
Har alltid mycket reflexer. Billig livförsäkring
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering
Jag är sällan ute när det är mörkt men skulle jag vara det så har jag reflexer både på armar och ben.
/Maria
Sonen har en jacka helt i reflex :) även vantar
Har han inte den har han reflexväst
Jag har reflexjacka (måste dock köpa ny) eller reflexväst.
Hunden har med reflexväst samt ibland reflexkoppel
Sambon reflexväst
Ska inköpa lysande halsband till hunden då hennes gått sönder
Måste köpa ny pannlampa till mig själv med, inga lampor här ute på landet
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Har reflex på ryggan en benreflex runt höger ben och min vita käpp är i reflex.
Kattutan men stolt Plåtis ägare
Glömde att skriva att jag vid vissa tillfällen även har ficklampa.
Kattutan men stolt Plåtis ägare
Jag går i och för sig ut med hundarna när det är mörkt, men jag bor såpass avsides att jag inte brukar möta någon då. Men jag har pannlampa på och den syns på långt håll.
Jag har alltid reflexer och ofta pannlampa. Tyvärr är det många som struntar i det och tror att det räcker med att ha mobilen tänd 😱
/Désirée
Jag bor ute i ingenstans och här finns inga gatlyktor eller ljus. Reflexväst, pannlampa och dränker min hund i ljus och reflexer. Syns du inte finns du inte!
Är noga med att ha reflexer när jag är ute då det är mörkt. Har antingen reflexband på armarna eller reflexväst. Blir alltid så förvånad när jag är ute och går och ser att så pass många inte har reflex😧
/Christina
#13: ja mycket förvånad! Hur kan någon tro sig vara självlysande?
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet