Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: ordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 249 ggr
MonicaLagerquist
1

Favoritämne i skolan

Vilket var ditt favorit ämne i skolan?

Stolt ägare till tre La permer

Zadeira
0

Svenska och engelska. Typ det enda jag var bra på så därför tyckte jag om dem.

Matte var jag totalt värdelös på och avskydde helhjärtat.

Maria
2

Det varierade under resans gång och mycket berodde på läraren.
Det enda som var konstant hela tiden var att jag avskydde matte😉

På högstadiet hade vi en fantastisk lärare i historia och svenska. Jag skulle kunna skriva hur mycket som helst om honom. Han har blivit vald till årets lärare i Göteborg bland annat
Han heter per anders frosthammar. Han skrev alltid sitt namn med gemener.

Så mitt svar får bli svenska och historia.

/Maria

Lussan20
0

Gymnastik och idrott samt teckning.
I högre studier barnpsykologi , vuxenpsykologi , mm
Mvh/WL

MonicaLagerquist
0

Historia och slöjd.Barnkunskap gillade jag också.

MonicaLagerquist
0

När jag gick på internatskola så var vävning roligast

CasaRamon
0

Hade högsta betyg i svenska, matte och engelska. Just för att jag tyckte det var roligt.

Ljungåsen
1

Matematik, definitivt. Tätt följt av fysik.

Fridaaaa
0

Gymnasiet var det alla djurämnen (gick naturburk - smådjur)
I grundskolan hmm. Hemkunskap och syslöjd tror jag haha! Gillade inte att gå i grundskolan

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

sp0ngeb0b
0

När jag gick i grundskolan var träslöjd en favorit men också hemkunskap. Sedan har jag alltid gillat matte eftersom jag var ganska duktig på det. I gymnasiet var det inte många ämnen jag tyckte var kul, men psykologi och sociologi var intressant.

Herveaux
0

I grundskolan var det historia, samhällskunskap och svenska.
Har inte läst vidare än så det återstår att se vad som blir roligast vidare.

// Harley

flocken
0

Jag hoppade av skolan efter halva 8an. Det säger nog allt.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Zadeira
0

#11 Inget ämne alls du kände i alla fall lite för?

citytjejen
1

Engelska var mitt favoritämne, dels för att jag hade lätt för at lära mig språk och för att vi hade bra lärare. I gymnasiet hade vi två ämnen som var Informationshantering och Försäljning & service, minns att jag gillade det också 😀

/Christina

Scorpio97
0

Matematik har nog varit favoriten. Jag är rätt bra på det och har alltid tyckt det var roligt. Men jag gillade nog nästan alla ämnen och skolan överlag. Jag har alltid gillat att lära, och även om skolan inte var optimalt utformat för att jag skulle lära mig så mycket som möjligt eller utmanade mig på det sätt jag ville så trivdes jag ändå. Just det är väl kanske också en anledning till att jag gillade matten, där fanns det ofta svårare tal eller extrakapitel man egentligen inte behövde göra men som gav mig en större utmaning. Många andra ämnen gav inte den möjligheten.
Sen tycker jag det beror oerhört mycket på läraren. En bra lärare kan göra vilket ämne som helst intressant, och vice versa :)

Det enda ämne jag inte alls gillade var gympa/idrott. Simning och att stå i mål i innebandy var okej, men alla andra lektioner var hemska.

//Jessie

Herveaux
1

#14: Nu när jag läser ditt inlägg minns jag hur roligt jag tyckte det var med ekvationer och algebra på matten i högstadiet. Kändes som att resten av klassen hatade det men jag tyckte det helt klart var några av de roligaste mattelektionerna.

// Harley

Scorpio97
0

#15 Vad kul :) Jag har i princip alltid gått i klasser som hatade matte, och då känner man ju sig lite udda när man gillar det (även om jag inte brydde mig så mycket om att vara udda).
Jag vet inte om jag gillade något särskilt inom matten, det är åtminstone inget jag minns nu.

//Jessie

[Moon AppleGrey]
0

Historia.

Soligajag1
0

Jag bara älskade Engelska , såg fram emot varje lektion!!

Jag älskar språk , är från Finland så jag pratar flytande finska , engelska , lite spanska .

HH 🙂

[EM_L]
0

Oj…uhm. Jag gillar ganska många ämnen såsom naturkunsap, bild, historia. Går på gymnasiet andra året och har varit smått förtjust i språk också xD
Tja. Flytande svenska, engelska. Förstår danska, norska, lite spanska, lite italienska. Kan förstå tyska och franska beroende på. Några ord på japanska och ryska. Lite av varje.

Lona
0

Tyska och svenska.
Med andra lärare hade jag nog gillat historia och religion också men framför allt högstadiet blir så torrt och tråkigt. Lite mer fördjupning och olika samband hade varit intressant!

Sen tänker jag att man borde kunna göra många ämnen betydligt roligare. De naturvetenskapliga ämnena går ju tex att göra skithäftiga labbar på med enkla medel. Visst, man måste ha en studieplan men väcker man intresset hos eleverna så kommer mycket av sig självt.
Jag gick för övrigt bara sjuan i högstadiet men det märktes ingen skillnad i gymnasiet. Man kan fundera över vad man egentligen (inte) lär sig…

"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Maria
0

Ett ämne till minns jag som väldigt roligt/intressant och det var religion.
När jag började skolan så var det enbart kristendomskunskap och det var inte lika roligt. När det senare ändrades till religion så var mitt intresse väckt😉
Vi fick besöka olika trossamfund här i Göteborg och det mest spännande var Göteborg första moské som jgf numera har som granne😉

/Maria

[Leifsdotra]
0

Svenska, engelska och tyska i grundskolan, samma i gymnasiet men då läste jag även psykologi 1 år.