Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Läst 165 ggr
Soligajag1
2

Borttappade nycklar

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej . Igen ,

Har ni ’stenkoll’ på era nycklar 🔑

Jag trodde jag hade det ,

Jag hade Loppis i lokalen här för ca 2 v. sen .

Sen när jag kom in efter att jag städat och plockat undan hittade jag inte nycklarna .
Konstigt!

Vi letade och letade min väninna o jag , neeej , borta , igår dök dem upp som ’gubben i lådan’ 😱😊😃😂
Va sjutton hade dem vart ??
Säkert kissarna som lekt med dem . 😻😺😸😹

Nu ska jag lämna dem till Hyresvärden.

HH 🙂

Magi-cat
2

Eller hustomtarna som roat sig? 🙂🤗

Ibland är det som om saker lever sitt eget liv och just när man nästan gett upp så finns de bara där igen. Tur att du hittade nycklarna!

Själv har jag inte stenkoll, tyvärr, men det har blivit något bättre med åren…

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Maria
3

#0 Mysko😉

Jag köpte en liten nyckelknippa i läder på NK när sonen var runt 15. Han har tappat sina nycklar otaliga gånger men knippan kommer tillbaka. Han har fortfarande kvar samma och vågar inte byta för det är en riktig turknippa😃

/Maria

DesK
2

Mitt största problem har varit att jag inte hittar nycklarna i mina handväskor. En väninna till mig löste det problemet genom att ge mig ett sånt där långt band, att sätta nycklarna i, så nu kan jag också hänga dom om halsen 😊 Eftersom jag ju har ett gäng ungdomar boende med mig, så har jag satt kodlås på den ena ytterdörren 😊
Visst är det förargligt när man förlägger saker, det händer mig med andra saker. ”Jag lägger den här, så vet jag var jag har den”…det funkar ju en liten stund, sen får jag leta 😇

/Désirée

tlover
1

Jag inbillar mig inte att jag har koll. Tappar bort allt möjligt, senaste var att mitt betalkort och id var borta i några veckor

l'm back

Soligajag1
1

#1:

Jaja, , , "Ler" , ,

härligt att det blivit bättre med åren !!

HH 🙂

MonicaLagerquist
1

Mina nycklar ligger alltid i min vänstra ficka. Har vapenskåpsnyckeln på min knippa så den har jag stenkoll på.

Stolt ägare till tre La permer

Soligajag1
1

#6:

Toppen!! Duktigt av dig! 😊👍

HH 🙂

sp0ngeb0b
2

Jag har en bestämd plats för alla nycklar, där jag i princip alltid hänger tillbaka dem. Har min vanliga knippa och sen några andra som inte används lika ofta. Men ibland händer det att jag lägger dem någon annanstans och då blir jag alltid lika konfunderad och får leta i panik! Men de dyker oftast upp snabbt som tur är.

Totum
2

Har aldrig tappat bort nycklar. ”Peppar, peppar ta i trä”

[[eskils_]]
1

Har faktiskt heller aldrig tappat bort nycklar. Kanske både skicklighet och tur.

Soligajag1
1

#9:

Grattis!! 😊🥰👍

HH 🙂