Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: mat-och-dryck-livets-goda
Läst 230 ggr
Vixxen
4

Ni som älskar Popcorn!

Enkelt löst hemma själv!

Men socker på popcorn får vara för min del! Låter riktigt äckligt!

https://www.expressen.se/omtalat/livet/sa-smart-superenkla-knepet-som-gor-att-du-kan-poppa-vanliga-popcorn-i-micron/

Poppa vanliga popcorn i micron. Att det var så enkelt! Det går alltså på ett väldigt lätt sätt att lösa så att vanliga popcorn kan poppas i en micro. Och utan att du köper nån sån där specialskål som finns. Kolla in videon så lär du dig på några sekunder. Och nej, du behöver inte ha i socker om du inte vill göra såna där äckliga sockriga popcorn de vräker i sig i USA och så.
  • Redigerat 2021-06-12 21:55 av Vixxen
Carmarino
1

Hade nog hellre valt neutral olja istället för olivolja - och skippat sockret. 😊

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Zadeira
1

Äkta smörpoppade och salt, tråkigt men en kombo som alltid funkar.

sp0ngeb0b
0

Sockrade popcorn är förvånansvärt gott. Åt det ofta som barn då vi ofta reste till Tyskland, där det är vanligt. Har även smakat andra typer av söta popcorn, typ med salt karamellsås, chokladsmak m.m. Men gör jag det själv blir det alltid salt, det är ändå godast!

_Fisken
0

Måste ju testa detta. Det är fullt med dessa papperspåsar i affärerna nuförtiden. Kan ta med nån extra hem.

DesK
2

Jag poppar popcorn i en glasskål i mikron, lite smält smör eller olja i botten på med popcorn-majs, lägg en tallrik på skålen och kör på full effekt. Behövs inga papperspåsar, bara en vanlig ugnssäker skål med lock eller en passande tallrik som lock. Jag gillar att använda glasskål, men det går lika bra med en ugnssäker skål av porslin.

/Désirée

Vixxen
1

#4: Eller återanvända påsen du köpt äpplena i!

#5 Tack för tipset!

• Redigerat 2021-06-16 15:27 av Vixxen
_Fisken
1

#5: Provade i glasskål med en hel del rapsolja o en tallrik uppepå. Funka ju fint!

Vixxen
1

#7: Vad bra! Alltid llär man sig nåt nytt! 😀