Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Läst 167 ggr
Soligajag1
2

Hejsan alla mysiga människor

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har en konstig fråga , , ??

Lyssnar på en bok ( nionde boken om Emma Sköld , Skyddsängeln med Sofie Sarenbrant )

Killen kommer hem och tjejen som han bor med är bonus mamma till barnen. Han kommer in och ger henne en puss , , ska sätta sig i soffan hos henne och hon känner en odör , , han luktar armsvett , ,

Vad gör ni , , ?? Om eran man / kille/ tjej kommer hem från jobbet , , ska sätta sig i soffan hos dig , säger ni åt honom / henne : Snälla , gå o duscha först tack .

Vore kul att höra vad ni tycker ??

Soligajag1

HH 🙂

• Redigerat 2021-05-24 11:37 av Soligajag1
Lussan20
2

Det är så svåra saker att säga. Dålig andedräkt är värst att säga till om. Man kan ju ta det som en humorgrej, Efter dusch vill jag pussas- eller bara stå ut, personligen tycker jag fotsvett luktar sämre än armsvett. Armsvett luktar som min man, men det kan bli för mycket att dofter.
Jag avskyr herrdofter på flaska, det luktar illa och jag får astma. En enkel deo räcker…Mvh/WL

Soligajag1
1

#1:

Okej ,
Men om man levt ihop länge , några år kan man väl säga det , tycker jag .
Samtidigt håller jag med att fotsvett är hemsk ( kan berätta att min son köpte en ’speciell’ grej som han la i skon när han kom hem på kvällen .

Såklart man vill pussas . . 😊😀❤️

Men helst med en ny och ren duschad man .

HH 🙂

Karmatarerskanise
2

Luktar det riktigt mycket skulle jag inte ha problem med att säga att han stinker och skratta.

Fotsvett är värst. Ja och dålig andedräkt.

Maria
2

Jag och min man har levt ihop i 40 år och vi kan säga allt till varandra. Vi känner varandra så väl så vi vet hur vi ska säga utan att såra.❤

/Maria

Soligajag1
1

#3:

Härligt att höra . Jag gillar ärliga människor!!

HH 🙂

Soligajag1
1

#4:

Det är verkligen härligt.
Jag beundrar er , 40 år !! Fantastiskt! Grattis! 😊🥰👍

HH 🙂

Zadeira
2

Jag och pojkvännen har varit ihop i 9 år. I vårt fall brukar det vara han som skickar mig i duschen när han tycker jag behöver tvätta håret. Jag har lite svårt att känna sånt själv, men är mycket medveten om det så jag har absolut inga problem med att han säger till mig att det är dags att duscha, bara han inte kräver att det sker pang på momangen utan att jag kan vänta till annat läge under kvällen.

sp0ngeb0b
2

Jag säger alltid till min sambo när han luktar svett eller har dålig andedräkt Han har visserligen bara dålig andedräkt när han druckit kaffe, men då jag inte gillar kaffe så avskyr jag kaffeandedräkt, och då vill jag helst undvika pussar. Att han luktar svett stör mig inte, men jag brukar påpeka det ändå, vet faktiskt inte varför, haha. Han bryr sig inte, han duschar om han tycker att det behövs helt enkelt. Sen samma fast tvärtom - han påpekar om jag luktar svett men har inga förväntningar på att jag ska gå och duscha. Oftast luktar jag svett för att jag har glömt ta deo och det märker jag inte själv, så jag uppskattar upplysningen. :D

Vixxen
3

Absolut!
Sånt måste man kunna säga till varandra. Man gör det ju för att man bryr sig om. Ingen vill gå runt och lukta äckligt bland andra människor.

Maria
2

Ja precis. Det är av omtanke man påpekar det.

/Maria

Soligajag1
1

#8:

Härligt att ni har det så hemma med varandra !!
Tack för din kommentar !
😊👍🌹

HH 🙂

Soligajag1
0

#9:

Så rätt !
Man gör det för att man bryr sig om varandra! 😊❤️👍

HH 🙂

Vixxen
1

#12: Tack!🌷