Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etiketthälsa-och-harmoni
Läst 180 ggr
MonicaLagerquist
2

Om du vaknar extremt tidigt

Vad gör du om du vaknar extremt tidigt.
Ligger kvar i sängen eller kliver du upp?

Stolt ägare till tre La permer

[Hayabusa]
1

Är jag någorlunda pigg och absolut inte kan somna om - då går jag upp. Bättre än att ligga i sängen, vända och vrida tills man blir tokig.

sp0ngeb0b
1

Oftast somnar jag om direkt. Jag vaknar ofta under natten/tidig morgon, tittar på klockan och inser att jag inte behöver gå upp än. Sekunden jag lägger huvudet på kudden igen somnar jag.

Men om jag vaknar väldigt tidigt och känner mig pigg, då går jag upp. Inte lönt att ligga där ju. :) Bättre att sätta sig och glo på netflix eller något.

Scorpio97
2

Jag somnar om igen när jag ser att jag inte behöver kliva upp. Jag är verkligen ingen morgonmänniska och det händer helt enkelt inte att jag vaknar pigg för tidigt på morgonen.

//Jessie

DesK
1

Jag går upp gör frukost och kryper ned med frukosten 😊

/Désirée

Maria
1

Jag kliver upp om jag är ledig.
Ska jag jobba så försöker jag somna om till klockan ringer.

/Maria

MonicaLagerquist
1

Om jag kan ligga kvar så gör jag det.Ibland går jag upp dricker en kopp the.Sitter vid datorn och har jag tur kommer det ett nytt sovtåg och jag kan somna om.

Emo
0

När Nelly tycker att det är dags att stiga upp, så gör jag det. Inte mycket lönt att protestera. 😃

Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

flocken
1

Det beror på.
Jag försöker somna om. Men vaknar jag på natten av svår värk är det bara att gå upp.
Vaknar jag vid 04 o fram är det normalt o går bara upp

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

[Leifsdotra]
1

Jag vaknar ofta framåt småtimmarna och brukar då ha svårt att somna om. För att inte hålla min väldigt lättväckta man vaken mer än nödvändigt så går jag upp då. Han störs mer av att jag ligger och vrider och vänder mig än att vakna till en gång då jag går upp. Då kan han somna om sedan. Oftas lägger jag mig i soffan och lyssnar på en Podd eller liknande och jag brukar somna om efter ett tag om det inte är alltför nära morgonen.

aggeelin
1

Jag ligger kvar och så somnar jag om. Har aldrig gått upp "för tidigt".

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

aggeelin
1

#3: jag håller med! Är förresten aldrig pigg på morgonen!

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

MonicaLagerquist
2

#11 Jag vaknar ofta trött pga att jag varit vaken ett par timmar mitt i natten och sen slumrat en stund.