Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Läst 92 ggr
Anonymos
1

Vad kan man göra?

Vad gör ni nu under Corona? Det känns som att jag och gubben traskar runt i detsamma hela dagarna, vi är båda hemma på vardagarna och när helgen väl kommer fortsätter vi vara hemma. Det händer att vi går långpromenader i naturen, vistas heldagar ute, men annars sker inte så mycket.

Jag är väldigt motiverad för att hitta på något annat än promenader och att vara hemma men det känns motsträvigt att ge sig ut bland folk nu under Covid.

Vad gör ni? Har ni någon rolig idé att göra?

/Anonymos

MonicaLagerquist
3

Eftersom att vi normlt sett reser en del så lagar jag maten som vi brukar äta utomlands.
Ikväll blir det hemgjors spenatpasta med svampsås.

Vi var ju hemma ensamma redan innan pandemin så det har inte förändrats så mycket.
Det är bara resorna som vi saknar.

Stolt ägare till tre La permer

Sindri
0

Vi har fullt upp, tiden tycks inte räcka till. Just nu mycket skidåkning som vi båda gillar. Annars promenader, själva eller med barn eller kompisar.
Jag är mycket i köket, bakar, groddar, lagar mat och fixar.
Maken "fuskar" fortfarande lite i sitt jobb.
Vi gillar också att spela spel, det finns många roliga spel som tar lång tid.
Ett av dem heter Pandemic 😊

Just nu har vi satt igång att renovera sovrummet, så vi har att göra ett tag framöver.

sp0ngeb0b
2

Jag är också hemma hela dagarna, men jag är student så jag har ju att göra. Men det blir ändå lite enformigt att alltid vara hemma. Inte för att jag har så mycket emot det, men man får ju fylla sina dagar med något vettigt, annars blir det bara TV-tittande alla kvällar och helger.

Förutom det du sa har jag börjat göra en ordentlig utrensning av lägenheten. Man behöver ju inte göra så mycket i taget. Jag har sagt att jag ska rensa NÅGOT varje helg, sen om det blir ett köksskåp eller ett helt rum, det får avgöras då. Oftast blir det en hel del när jag väl kommer igång. Tycker det här är att slå många flugor i en smäll, för jag får något vettigt att göra samtidigt som jag blir av med skit jag inte behöver och får ett trevligare och rymligare hem. Och det kan ju vara trevligt, nu när man spenderar så mycket tid i hemmet. :)

Annars kan det vara roligt att testa nya maträtter, baka bröd/kakor, kanske tillverka någon dryck eller liknande. Kanske snickra något eller liknande. Antingen ensam eller tillsammans beroende på vad man är ute efter. Gå på online-kurser eller träffa människor via video-möten.