Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: ordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 134 ggr
MonicaLagerquist
1

Är du nyfikan av dig?

Tillhör du den nyfikana sorten?

Surfar du på nya grannar osv.

Stolt ägare till tre La permer

Herveaux
2

Jo det är jag. Vetgirig och vill gärna lära mig mer om saker och ting.
Däremot är jag inte den som gillar att snoka i andras privatliv osv.

// Harley

Maria
2

Håller med #1 Jag älskar att lära mig nya saker och sådant är jag nyfiken på.

Att snoka om grannar eller andra däremot skulle kännas konstigt.

/Maria

MonicaLagerquist
1

Jag vill också lära mig nya saker och se nya platser.

Vill gärrna veta så mycket som möjligt om de som köper katt av mig så då "forskar" jag lite.

Stolt ägare till tre La permer

Maria
1

#3 Ja det kan jag förstå.

/Maria

Soligajag1
0

Säger som #1
Är vetgirig , nyfiken , vill veta och är intresserade av nya rön och allt annat som jag tycker är intressant .
Däremot är jag inte intresserad av grannarnas liv som att snoka om dem och deras liv .
Om man inte pratar med varandra och delar intressen på andra sätt , barn , hobbys mm.
// Soligajag1

HH 🙂

Lillyrod
0

Jag är inte ett dugg intresserad av vad mina grannar gör. De jag känner talar om ifall det är något särskilt och de andra hejar jag bara på.

Nyfiken kan jag vara men inte på andras göranden och låtanden : )

sp0ngeb0b
0

Jag är absolut väldigt nyfiken. Inte på det sättet att jag vill lära mig om en massa saker - är det något jag inte kan lämnar jag gärna det till någon annan. Beroende på vad det är så klart. Men jag är supernyfiken på andra människor. Exempelvis grannar då. Absolut inte så att jag står och spionerar men om jag ser att de är ute och gör något kan jag titta efter och se vad som pysslas med. Kan även ägna mig åt lite så kallad "sociala medier-stalking" om det är något jag är lite nyfiken på. Men absolut inget överdrivet.