Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: övrigt
Läst 223 ggr
MonicaLagerquist
2

Lägga patiens på datorn

Är min senaste last.Så skönt att bara sitta lyssna på en bok och låta korten bläddra fram.

Kattutan men stolt Plåtis ägare

Emo
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Bra för att hålla hjärnan igång.

Är det dessa du håller på med?

Det finns fler roliga saker som är bra, spelen med ord. Där kan man välja olika språk. Jag har lärt mig mycket engelska/amerikansk engelska genom sådana spel.

Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Maria
0

Haha jag det är kul.
Jag gjorde det en period också fast det var på telefonen eller paddan.

/Maria

[Moon AppleGrey]
0

Lägger inte patients så ofta, men nog händer det att man tar fram bunten med kortlek då och då (finns ej på dator så kör alltid för hand istället). ☺️

Lona
1

Åhh, Spindelharpan! Jag var totalt fast i den, innan var det Tetris - fast det är förstås ingen patiens…

"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

[Moon AppleGrey]
0

#4: Tetris är kul. 😁

Tarotstollan
0

Jag kör samma som Emo #1. Dagens utmaningar och collection.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

CasaRamon
0

I dessa tider blir det patiens på datorn, så gott som dagligen. Roligt och bra för hjärnan. Dessutom korsord.

Emo
0

#7 Löser du också Microsofts korsord?

Carmarino
0

Kör mest Harpan (Klondike), men även Spindelharpan och Freecell. Sedan har jag Mahjong installerat, men det är sällan jag spelar det, för det brukar ta så lång tid. Det är lätt att fastna och tänka "bara ett parti till". 😃

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

CasaRamon
1

#8: Nej, korsord blir det bara i papperstidningar. Prenumererar på Allas veckotidning som har bästa korsordsbilagan.

Emo
0
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

#9 Dagens utmaningar i Mahjong tar ju inte så lång tid, oftast.

#8 Korsord är kul. Kanske kan vi så småningom få dem även på svenska. Nu har vi dessa språk att välja på när vi kämpar med de roliga språkutmaningarna.

Carmarino
0

#11: Har inte testat Dagens utmaning faktiskt.

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

MonicaLagerquist
0

#1 Spider är min last.

Maria
0

Jag har alltid velat lära mig Mahjong 🙂

/Maria

MonicaLagerquist
0

Spelade mycket mahjong på datorn tidigare men nu vill mina ögon inte det längre.

Maria
0

#15 Hur lär man sig det lättast?

/Maria

Emo
0

#13 Var du med på det senaste eventet med spider? Numera hinner jag inte med så många, men när det är spider, vill jag gärna vara med.

Carmarino
1

#16: Det är inte så komplicerat faktiskt, utan det gäller bara att para ihop likadana brickor. Jag har gjort så att jag ställt in att jag vill se tillgängliga brickor. Det gör det lättare att se vilka man har att välja på, men vill man göra det svårare så bockar man ur det alternativet.

Sedan klickar man på två likadana brickor tills - förhoppningsvis - alla brickorna är borta. Efterhand som man klickar bort brickor så frigörs de underliggande brickorna så att de också kan klickas på.

Maria
0

#18 Ah tack. Jag kanske ska ge det en chans😉

/Maria

Carmarino
1

#19: Akta dig bara, för det är gravt vanebildande. 😄

Maria
0

Jag har snöat in på sådana där sidor man färglägger bilder. Mycket rogivande och man slipper tänka haha.

/Maria

Carmarino
0

#21: Då ska du nog inte spela Mahjong, för där får man verkligen tänka och jämföra hela tiden. 😊

Maria
0

#22 Det kan vara med bådadera kanske…

/Maria

Carmarino
0

#23: Ja, det ena utesluter ju inte det andra.

Lona
0

Vad är det för skillnad mellan Mahjong och Taipei?

#21: Ja, att färglägga bilder är verkligen vanebildande!

Carmarino
1

#25: Det verkar vara samma sak. Taipei är tydligen Microsofts version av Mahjong.

https://onlinespel.nu/mahjong.html

Para ihop brickor i detta klassiska kinesiska brädspel.
Lona
0

#26: Aha, tack! 👍