Godmorgon söndag 27 december
Godmorgon på er.
Här öser regnet ner, det blåser och är 5 grader med andra ord riktigt skitväder.
Ha en bra dag alla.
/Maria
God morgon!
Tror inte det regnar. Inte kikat ut ännu men det ska visst blir blåsigt idag.
Så har vi då gjort denna konstiga jul. Jag kan tycka att det är skönt att den är över för det här gången.
Önskar också er alla en bra dag!
God morgon.
Här är det tre plusgrader och regnet vräker ner. Jag tänker definitivt hålla mig inomhus.
Godmorgon
Uppehåll men blåser rejält. På tisdag ska vi ut med båten så då behöver det inte blåsa alltför mkt. En hund och 6 kaniner ska med..
Inga planer för dagen. Se vad som händer
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering
Vi har tänt en brasa och sitter här och lyssnar på regnet och knastret från elden.
Mysigt🙂
/Maria

God morgon
Den lilla snö som vi fick igår regnar nu bort.Mörkt och regnit ute,
Jag sitter vid datorn med en liten Citra i knät.
Funderar på om jag ska göra någon nytta idag eller om jag ska ha jullov.
Kattutan men stolt Plåtis ägare
#5 Jullov låter bra😃
/Maria
#4: Härligt med brasa!
Jag har inte tänt vedspisen ännu men det är nog dags. Slog på värmepumpen tidigt imorse så jag fryser ju inte.
Det är förfärligt blåsigt ute idag och runt 3 grader. Ruggigt värre.
god dag!
Jobbar delad tur, så är hemma nu, jobb igen ikväll.Kämpa på, varit lång vecka med mycket jobb. Så ska bli skönt med ledig dag imorgon
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Goddag! Här är det nollgradigt, mulet och väldigt blåsigt.
Så skönt att vaccinationerna kom igång idag!
God Eftermiddag !
Snö i morse nu regnar det, långpromenad och kollade in en brandplats här i närheten men det hade gått bra och räddningstjänsten hade lämnat. Nån hade haft en plastburk på spisen hur man nu kan ha det 😯 men tack och lov gick det bra och det var ett flerfamiljshus.
Har haft ett par hektiska dagar med min gamla mor som är sjuk och hon hotade med att avsluta livet så vi tog och gömde undan medicinerna så hon inte kommer åt dom och får dom när hon behöver för nu vet man inte vad hon tar sig till. Far sa till mig att det här håller inte och det har det inte gjort på flera år och in kom lårbensbrottet som gjorde en redan ohållbar situation ändå mer ohållbar. Igår pratade han om att kontakta läkare för palliativ vård men sånt vet jag så lite om och det är väl inget man får så lätt men hon kommer inte att klara det här och lider något hemskt men idag har han inget mer sagt om det palliativa men allt är så på gränsen och har vart länge men nu vet jag inte alls utgången men hjälp måste hon ha varelse hon vill det eller inte.
Vi ska försöka med alla medel nu att få in henne på hem för varken jag eller far står pall längre och han är snart 92 och behöver få leva sitt liv i ro den tid som han har kvar. Jag brukar inte vara den som är den men nu känner jag både irritation och frustration och går på knäna i det här och vill bara ur det så vi får lugn och ro där folk med kunskap och utbildning får ta hand om mor så vi vet att hon har uppsikt dygnet runt på sig för vi klarar inte av det. Låter jag ibland irriterad i inlägg så beror det på det här men nu ska jag försöka få en lite lugn kväll och ta ett glas vin och försöka slappna av lite och lyssna på regnet som smattrar på taket.
Önskar er en fortsatt fin dag.
#10 Avslutade du inte ditt konto igår?
Det är läkare som bestämmer om palliativ vård som innebär vård i livets slutskede.
/Maria
Tack jag lider , jag går igenom samvetskval och nära död och ska behöva höra jag avslutade kontot , jag orkar inte mer 😢 jag är arg med all rätt jag ger upp. Tack och adjö jag går till andra sajter.
#12 Du är knepig att förstå sig på.
Du avslutar konton och kommer tillbaka. Skriver saker som inte har ett sammanhang ibland. Är oerhört dramatisk, byter kön 😉 osv.
Det blir svårt att tro på dig till slut.
/Maria
Den här dagen har vi bara letat efter yngsta sonens cykel som blev stulen från vår trädgård igår em/kväll.
Polisanmält o ligger efterlysningar överallt
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
#10: Ta kontakt med kommunens biståndshandläggare. Tryck på att hemmasituationen är ohållbar, och se vilken hjälp som erbjuds. Tacka ja till hjälpen, även om det "bara" är hemtjänst. Upplever hemtjänstpersonalen att de inte räcker till så kommer de också att larma, och då ökar chansen att hon erbjuds en plats på hem.
#14: Så fruktansvärt irriterande! Kan inte folk bara låta bli andras saker?
#15: sonen är bara 8 år. Ledsen o rädd. Vi har lovat att köpa en ny cykel.
Så samtidigt som han är ledsen ser han idag en liten ljusglimt.
Men att han är så rädd har tagit hårdast
…………………………………..
#16: Stackars liten, förstår att det är jobbigt för honom.
#16 Så jobbigt för lille killen😟
/Maria
#16 Ja det är många cykeltjuvar i farten numera. Känner andra som har drabbats. Stackars lillkillen! 😟
Jag minns hur förtvivlad vår son blev när de stulit ett hjul på hans cykel i vårt cykeltur. Då var det ändå bara hjulet…
/Maria
Cykelrum skulle jag skriva. Det gick inte att redigera.
/Maria