Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: dagens-hälsning
Läst 163 ggr
JMW
1

Godmorgon onsdag 23 december

God morgon!

Dan före dan. 🎅🤶🎄
Idag blir lite pyssel för att få till det som ska vara imorgon Julafton.

Ingen stress för min del. Känns bara mysigt att greja i lugn och ro idag. Det enda är att vi åker in till stan för att hämta lite mer mat och grejer.
Vi firar ju själva maken och jag. Fast det brukar vi ändå göra. Det blir dock inget dagarna efter jul.

Nu ska ni ha en finfin dag dagen före jul. Jag hoppas verkligen ni har det lugnt och skönt utan någon stress. Man mår så mycket bättre då. 😍

[Månglädje]
0

God Morgon !

Ingen stress här bara lugnet självt. Allt är handlat och klart sen några dagar så bara vara hemma och gå ut och promenera utan att behöva vara bland en massa julhandlande människor.

Har ingen direkt julstämning i år och så tror jag många känner och som en väninna sa i år säger vi knappt god jul istället säger vi håll dig frisk. Visst julmys och fint men ändå så är det inte den där riktiga julstämningen som man brukar känns.

Ha en fin dag på er.

Ljungåsen
0

God morgon.

Fem plusgrader ute, och även jag ska ägna dagen åt de sista förberedelserna inför jul.

flocken
2

Godmorgon
Nu har jag jullov. Börjar jobba 4 januari.
Vi har lite pyssel att fixa idag. Åka runt med julblommor till släkt man inte träffat på hela året. Hoppas man kan prata lite ute - på distans.
Vi avslutar hos vår hundvakt. Denna äldre herre är helt ensam så vi stannar en stund. Vi träffas varje vecka i vanliga fall. Har bakat mjuk pepparkaka, gjort ischoklad och hans hund får ett ben. Han fyller även år imorgon.
Sen ska vi vidare till svärmor. Det är svärfars födelsedag så vi ska till kyrkogården. Sen mat hos henne.
Ikväll uppesittarkväll då min svåger kommer.
Men känner mig inte ett dugg stressad. Bara myser

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Fridaaaa
0

God morgon!
Bytt så jag jobbar kväll - lite skönt. Gillar kvällarna :)
Ledig imorgon på julafton :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Maria
0

God morgon på er från ett grått Göteborg med 6 grader ute.

Idag brukade vara den roligaste dagen förr då vi alltid firade jul med min bror och svägerska. Vi lagade mat från tidig morgon till sen kväll😊

Det saknar jag,

Idag ska jag bara göra äggost.

/Maria

MonicaLagerquist
0

God morgon
Har lite små pyssel att fixa med idag.

Klar med det mesta.Ska göra lite mozartkulor idag.Det blir det enda julgodiset jag gör i år.

Stolt ägare till tre La permer

Maria
0

Så nu står äggosten på spisen.
Jag sitter här på en barstol och gör som mormor. Rör ofta och sakta.
Hon hade visserligen vedspis men jag har gasol. Eld som eld eller…?😃

/Maria

citytjejen
0

Stressfritt även här! Julstädat idag och köpt all mat. Nu äter vi satsumas och dricker espresso och lyssnar på julmusik. Ikväll ska vi ut på en tur på motorcykeln, det ser jag fram emot!

/Christina

Maria
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Så nu ska äggosten rinna av under natten🙂

/Maria

JMW
0

#9: Vad jag vet har jag aldrig ätit äggost. Knappt hört talas om.

Maria
0

Kanske lite speciellt för Bohuslän.

Mormor berättade att de åt osötad äggost till saltsillen och vid kalas så var den sötad och man åt sylt till.🙂

/Maria

JMW
0

Låter spännande. Jag googlade.
Jag har idag kokat risgrynsgröt men mjölk direkt från en lagård. Så där härligt gul när den stått en stund. Grädden som liksom flyter upp till ytan. DET är riktig risgrynsgröt. Som förr.

Soligajag1
0

#0:
Hejsan i sena kvällen , snart är klockan 00.00 , har haft en full tecknad dag såhär Dan före Dan , 🎅🏼❤️

Gjorde i ordning i morse och åkte o hälsade på pappa min som är 91 år , bor på ålderdomshem, nu fick vi gå hälsa på en stund .
Vi hade så mysigt , fikade och löste korsord , spelade kort , åt lite julmat , 😊🎅🏼🌲❤️

Sen åkte jag hemåt, skönt o komma hem och ta det lugnt , mysa med kissarna . 😻😻❤️

Natti natt ! 😴😊❤️

HH 🙂