Godmorgon lördag 19 december
God morgon!
Lördag och för vår del hämtning av mat.
Det verkar som det kan bli sol idag och hyfsat varm framåt em. Så jag bjuder hit svärmor på lite fika utomhus. Kan bli riktigt trevligt.
Ha en bra lördag alla! 💚
Godmorgon
Sov lite längre idag.
Idag kommer xtra familjen. Dax för vårt inför julen pyssel. Alla ser fram emot detta. Även tonåringarna. Även att de med lite suck bakar pepparkakor. Men tillslut får även de ett leende på läpparna.
Julgodis, koka skinka, klä granen. Julmusik hela dagen. Grilla korv mitt på dagen.
Vi brukar vara helt slut sen.
Vi är så tacksamma att ha denna kvinna o hennes barn i vår familj. Hennes barn säger mamma till mig, precis som mina säger mamma till henne. Två olika familjer som blev en.
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering
God morgon.
Fem plusgrader ute, och jag ska ägna dagen åt att städa här hemma. Tråkigt men nödvändigt.
God morgon.
7 plusgrader här och ingen direkt julkänsla.
Vi ska iväg och handla nu på morgonen. Hoppas på lite folk.
Ha en bra dag alla.
/Maria
God morgon!
Så himla mörkt ute, riktigt mörkt. Jag vill ha vår och sommar nu, jag gillar inte detta :(
Och känns inte som att det snart är jul
Mina foton som skickades för 2,5 vecka sedan har inte kommit.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
God morgon
Idag ska vi in till Enköping. En av mina katter ska bo hos dottern under julen.
Sen ska vi fira sonen som fyllde 35 igår. Handla lite mat och avsluta med ett kvällspass på katthemmet.
Full fart med andra ord.
Ha en skön lördag!
Kattutan men stolt Plåtis ägare
#4 Ja det här mörkret tar kål på mig.
Jag har inte egentligen några problem med mörkret. Däremot så ser jag hur mina växter börjar må dåligt. Det upplever jag som ett problem.
#6 Ja man tappar energi mm
God morgon! 😊 Jag ska strax åka in till byn för att handla, vi ska ju ha julafton imorgon 😍 Ni som har mycket besvär av mörkret, har ni provat att ta D-vitamin? Vi köper de starkaste i Life-butiken och tar varannan eller var tredje dag. Det hjälper mot den värsta tröttheten.
/Désirée
#9: Vi äter D-vitamin halva året och har så gjort i många år.
Det bli en om dagen 2500 IU.
Morrn!
Det blev en lång dag igår som slutade på akuten med eventuell ventrombos.
Var hemma några timmar och sov (de vill inte ha kvar folk här pga Covid-19) men är tillbaks och väntar förhoppningsvis på utskrivning strax. 👍
Ha en bra dag allihop, nu vill jag hem till mina hundar!
"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com
#9 Japp, blir inte piggare, tar bra d-vitamindroppar året om.
#12 Aj då. Hoppas att det löser sig.
/Maria
God Eftermiddag !
#12 Det där lät inte roligt, hoppas det löser sig för dig Lona ❤️ var tvungen att googla på det där för det var ett ord jag inte hört förr.
Här är det upp och ner, mor är långt från pigg och ibland får man kontakt ibland inte sen det lär lårbenet hon ska träna gör hon inte alls bara ligger och bryr sig inte. Var in till dom för en stund sedan och på tio minuter en kvart hann hon hur ska man förklara, försvinna och inte fatta något, svarar tokigt flera gånger för att i nästa svara helt normalt så vi får se vart det här bär men ännu är hon hemma fast det lär inte gå länge till men så har vi tänkt förr och så har tiden gått så det där är så himla svårt att avgöra när det är dags.
Sju grader varmt här och grått men mysigt när det är så här murrigt. Tog en promenad och kollade om det var folk i butikerna och det var väldigt tomt så folk verkar lyssna men det var i förmiddags sen under dagen kan det ha vart mer. Passade på att hamstra mjölk så det räcker över jul, mat har jag så jag klarar mig läääänge och väl 😎
Snart är det jul och jag känner för första gången att det blir skönt när dom här helgerna är över med alla begränsningar och att det blir lugnare att handla mat för hamstra är ju faktiskt lite jobbigt 😅
Ha en fortsatt fin dag 🎅
kRYA PÅ DIG.
#17 önskar jag kunde vara hos er <3
#17 Så mysigt.
/Maria
#18: något år ska ni vara här. Saknar er så mycket
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
#19: full fart. Men så härligt
…………………………………..
#17 flocken, åh så mysigt det ser ut! 😍
/Désirée
#22: denna dagen ser vi fram emot i flera månader
…………………………………..
#20 saknar er med! Ja det måste vi vara <3