Godmorgon lördag 12 december
God morgon!
Idag ska vi hämta matvaror på Maxi. Satt igår kväll och fyllde på lite i korgen. Tänk så lätt att klicka och lägga till. Vi har nog största varukorgen hittills men jag har lagt i en hel del som ska vara till jul. Skönt att få hem det redan nu.
Ha en fin lördag alla! 🧡
God Morgon !
Lite snö på backen så nu är det lite finare där ute.
Sitter också och planerar handla, såg häromdagen att det var ganska urplockat på sina håll i hyllorna så många hamstrar inför jul och det är bra att folk tänker på trängsel i dessa tider.
Ha en fin dag alla 🙂
God morgon.
En enda ynklig plusgrad ute. Jag ska ägna dagen åt att städa här hemma.
#0 Måste ställa en fråga som jag funderat på. Hur ser de färska grönsakerna ut som du får hem? Främst tänker jag på sådana som säljs i lösvikt, som äpplen eller paprika. När jag handlar själv så tycker jag att många av dem är kantstötta, och jag får stå en stund och plocka ut de som är fina.
God morgon på er.
Idag ska vi veckohandla som vanligt. Det ör tre grader ute och väldigt grått väder men det regnar inte i alla fall.
/Maria
#2: Hittills har allt sett fint ut. Har väl inte köpt så mycket på lösvikt utan mer förpackningar med t ex tomat och sallad. Jag har inte haft något att klaga på än så länge. Visst vill man egentligen plocka själv men det fungerar väldigt bra. Alternativet är gå in själv och plocka i butik och det är ju uteslutet för min del.
Har köpt äpplen denna gången så jag får se hur fina jag får.
- Redigerat 2020-12-12 07:19 av JMW
#4: Jag handlar ju väldigt mycket färska grönsaker, kanske mest till marsvinen men även till oss. Det i kombination med att det är 4,5 mil till närmaste butik som erbjuder hämtande av matkassar gör att jag än så länge handlar själv.
Du får hemskt gärna återkoppla hur äpplena ser ut.

vi hämtade vår första matkasse i torsdags på ica maxi. måste säga att det jag var mest imponerad över var just den styckeplockade frukten och grönsakerna. inte en kantstötning och paprikorna var superfina. även clementinerna, som jag brukar vara kinkig med vilka man plockar, var kanon. riktigt bra och smidigt! däremot tänker jag att det nog beror mycket på vem som plockar.
idag ska vi ta upp granen och klä den. har aldrig varit så tidiga innan, men barnen och vi har varit sjuka hela veckan, stora med vattkoppor och lilla och vi med förkylning (inte covid, vi är testade). inte nog med det har vi inget varmvatten sedan i torsdags förmiddag så vi behöver fixa med lite roligt. kanske slår till på lite bakning också så vi har saffransbullar till imorgon.
God morgon! 😊 Idag blev det sovmorgon till strax före kl 8. Zaki och jag har delat på frukosten, som vanligt 🐕 Snart dags att handla och sedan åka till min kompis för att hjälpa honom färdigställa i sitt nya hus 😊
/Désirée

God morgon
Idag kommer an av kattungarna i senaste kullen tillbaka.
Hon blev sjuk och jag har valt att köpa tillbaka henne och ta hand om vården och medicineringen här hemma hos mig..
Det känns tryggast så.
Föär övrigt lever livet som det ska
Ha en skön lördag,
Kattutan men stolt Plåtis ägare
Så nu har vi varit och handlat och det var jättelite folk i affären. Skönt.
De hade även köpt in nya kundvagnar och det var underbart😉 De gamla drog åt alla håll utan framåt och grejen där man stoppar in mynt eller plastflärp var trasiga på var och varannan vagn.
Dessa var också i perfekt storlek. Inte stora som långtradare.
/Maria
#5: Det ska jag göra!
#11: Så bra att frukten och potatisen var fin!
En av mina vuxna söner hade en period, långt före coronan, leverans av färdiga matkassar och då var det problem med de färska grönsakerna varenda gång. Kanske har det blivit bättre.
#12: Jag tror att de måste sköta detta annars blir det nog för mycket klagomål och i värsta fall att tappa kunder.
Jobbat 7-16, Fy sjutton vilken jobbdag, helt slut
Bara att hoppas att morgondagen blir bättre, delat tur, gillar intedet
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Delad tur är inte kul.
Kattutan men stolt Plåtis ägare
#15 Nej de är tråkiga och man blir så himla trött
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.