Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: dagens-hälsning
Läst 215 ggr
JMW
2

Godmorgon fredag 4 december

God morgon!

Fredag och en härlig helg börjar.

En riktigt fin fredag till er alla!

flocken
1

Godmorgon
Äntligen fredag.
Både jag och hundarna är väldigt trötta. Märktes redan igår då hundarna blir som små tjuriga småbarn.
Ska äntligen få hjälp med min rygg idag. Har så fruktansvärt ont. Kvällen igår var en pina. Kunde inte sitta eller ligga ner. Slutade med att jag hängde över en stol.
Tänk om man kunde få byta ut sin sjuka kropp o få en ny.. En fullt fungerande

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

[Månglädje]
1

God Morgon !

Snön yr men det är bara blask dock lite ljusare och lyser upp lite.

Krya på ryggen flocken.

Ha en fin dag.

Maria
1

God morgon på er.

Äntligen fredag. Vi har hela två grader ute😉

Hoppas ni får en fin dag.

/Maria

DesK
0

Morrn morrn! 😊 idag blir det hemmapyssel och en tur till Nossebro 😊 #1 flocken, lycka till med ryggen och jag håller tummarna för god lindring.

/Désirée

Fridaaaa
1

Morgon!
Kom lite snö igår, se om den ligger kvar under dagen.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Ljungåsen
1

God morgon.

Det kom snö i går kväll, och än så länge ligger den kvar. Nollgradigt ute.

aggeelin
2
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Godmorgon!
Äntligen fredag! Men jag har inte fått gjort det jag ska så jag får jobba till sent idag. Mycket påverkas mitt jobb av covid19, moment måste förändras. Och nu har mailen blivit galen. För varje mail som kommer, kommer minst fem notiser. Jag styrker mig med lite mer kaffe

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

MonicaLagerquist
1

God morgon

Redan fredag.

Idag ska vi ner och besöka svärmor och försöka få ordning på hennes telefon..Hennes telefonsvarare går igång direkt och det kommer ingen signal ens.

Ha en skön dag!

Stolt ägare till tre La permer

[Månglädje]
4

Jag sitter och är helt skakis, hörde en sån smäll och duns från nedervåningen och hör hur mor skriker för hon ramlade så illa och nu tar hon sig inte upp. Det blir väl ambulansen kan jag tro men hon själv ville sitta på golvet och ta igen sig lite innan vi ringer.

Inte vågar vi lyfta heller ifall man gör mer skada och hon är inte pigg på det själv så nu får vi se hur det här går och hon är 87 år, går illa med rullator men nu hade hon den inte för stunden och då for hon omkull. Hon tror själv det är lårbenshalsen och ett stort blåmärke i pannan. Tycker riktigt synd om henne för med dom krämpor hon har kanske hon inte ens är hemma i jul för hon var redan på gränsen och så kommer ett sånt fall. Jag trodde hon stod på någonting för dunsen var så stark men det var en matta som hon snubblade på.

Nu får jag gå ner dit, hör skrik så nu är det nog dags att ringa ambulansen varelse hon vill det eller ej. Tänk att gamla ska vara så försiktiga med sånt när dom behöver hjälpen så himla väl. Håll tummarna att det här går bra för henne.

MonicaLagerquist
0

#9 Oj hoppas att hon inte har brytit något utan "bara" slagit sig illa.

Maria
1

Hoppas på det bästa.

/Maria

MonicaLagerquist
1

Nu har jag traskat runt ute i regnet en dryg timme.Med en bok i örat går det enkelt trots pissregnet.

flocken
1

Ryggen känns mkt bättre. Lite öm. För första gången fick jag testa "koppning " för att lätta bindväven. Åh älskade det.

Blev akut barnvakt tills ikväll. Struligt på jobbet så mamman kom inte iväg. Ensamstående.
Sen ramlade 13 åringen in med 2 kompisar.
Sen har vi bjudit svärmor på middag idag.
Jobbar till 17:15.
Ibland måste jag övertyga mig att vill barnen vara här gör man något rätt.
Ringer de oss för barnvakt måste de känna sig trygga med oss.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

flocken
4
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Min lilla knähund på 30 kg. Mitt ❤️

…………………………………..

JMW
1

#14 💖

Maria
2

#14 Fina ni är 🙂

/Maria