Godmorgon onsdag 7 oktober
God morgon på er.
Regnet fullkomligt vräker ner och det är 11 grader ute. Jag är evigt tacksam sådana här dagar att min man kör mig till jobbet.
Hoppas ni får en fin dag så här mitt i veckan.
/Maria
Godmorgon
Idag ska vi till veterinären. Påbörja sigges epilepsi utredning. Igår hade han anfall nr 3 (eller om det var nr 4)sen han var 6 mån. Är snart 16 mån. De två senaste har bara varit 1,5-2 månader emellan.
Så nu börjar vi med en hälsokontroll. Sen blodprover och neurologiska avvikelser.
Sen får vi se vad det visar och hur vi går vidare.
Har aldrig haft en helt frisk hund.
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering
#1 Då får vi hoppas att det går bra. Så jobbigt för er alla.
/Maria
#2: jag vet hundar med ep som med rätt medicin inte får några anfall. Men skulle vara skönt att få ha en frisk hund någongång
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
God morgon.
11 grader ute, jag tror inte det regnar men är inte säker. Det är alldeles för mörkt för att kunna avgöra.
#1 Stackars Sigge och stackars dig. Hoppas han kommer svara fint på behandlingen.
#1 Håller tummarna för älskade sigge idag <3
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#4: hoppas verkligen det. Vill hellre sätta in behandling snarast. Som det är nu går man o vakar över honom. Han får inga kraftiga anfall. Är sig själv inom 1-2 timmar
…………………………………..
#5: tack ❤️ håller sig uppdaterad.
…………………………………..
God Morgon !
Regnigt hela natten men just nu uppehåll. Städat och tvättat mattor på morgonen sen väntar en härlig långpromenad.
Flocken hoppas allt går bra för din hund och när jag växte upp hade vi två bostonterriers där den ena fick epilepsi men jag minns inte om det ens fanns medicin på den tiden men han klarade sig länge och blev gammal men den sista gången han fick ett anfall tog han sig inte ur så vi fick ta bort hunden men han blev gammal och levde med det i några år.
Kollade nyss och här finns lite information om epilepsi på hund, utvecklingen har gått framåt och jag kan inte minnas att vi gav Philip någon medicin så det fanns nog inte ens på den tiden.
https://www.anicura.se/fakta-och-rad/hund/epilepsi-hos-hund/
Håller tummarna för vovven och det går nog bra ska du se men det är alltid så tungt när våra djur inte mår bra 💗
Önskar er alla en fin dag !
God morgon
Flocken-håller tummarna för Sigge.
Idag blir kattungarna sju veckor så de ska fotas och hemsidan kommer att uppdateras.
Funderar på att plocka in pelargonerna idag.Rätt som det är blir det ju kallt.
Kattutan men stolt Plåtis ägare
#1:, Det tär verkligen på en när ens djur är sjuka! Det finns väl ep inom både bc och aussie? Undrar om det är "samma sort"? Håller tummarna för er! ❤️
Här är det uppehåll med lite solglimtar. Det hade varit mysigt med en långpromenad med hundarna nu när Nikka är frisk igen men jag har inflammation i fötterna så det är strikt vila som gäller. Bättre att det är mina fötter än deras tassar, i och för sig!
"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com
#10: sitter hos vet nu. Diagnosen blev primär epilepsi. Ep utan orsak. Men kommer blodproverna visa några avvikelser blir det en annan typ av ep.
Kommer påbörja behandling idag.
Ja både bc och aussie har ep i rasen.
Men ser inget hinder. Med Rätt behandling så blir det bra.
…………………………………..
#12:, Så söt han är! ❤️
Hoppas att medicinen hjälper. 👍
"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com
#11 Jag håller med. Hoppas verkligen medicinen hjälper.❤
Jag är hemma nu och klarade mig precis ifrån regnet.
/Maria
Nu ligger han o sover bredvid mig i soffan.
Även att det är surt att få en epilepsi diagnos så ser jag inget hinder i livet.
Regnar fram och tillbaka här.
…………………………………..
Här har vi inte fått något regn alls idag.Mannen har varit ute i svampskogen så ikväll blir det kantarellmackor.
Kattutan men stolt Plåtis ägare
#12: Vad skönt ni får hjälp nu, håller alla tassar tummar och tår. Jättefin vovve du har 💗