Fönar alltid efter dusch annars blir mitt hår volymlöst och torrt^
plattar håret.
annars inget, jag är urkass på frisyrer, blir hästsvans eller fläta på jobbet (måste ha uppsatt då)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Jag torkar håret med fönen när jag tvättar det , då har jag skum i håret , efteråt spray .
Sedan har jag oftast ett hårband eller snodd i håret .
Ibland tonar / färgar jag håret . 😊
HH 🙂
Fixar väl 10 min lite på morgonen.
Det självtorkar.
Har jag bråttom kan jag blåsa det torrt. Några gr/år kan jag platta det.
Oftast tofs eller fläta.
Bleker det 2gr/år.
Jag har inte borstat mitt hår på 2 år.
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering
Nej inte mycket, jag har kommit i den åldern då det blir mindre och mindre att kamma ;-)
Nej, inte direkt. Jag kammar det på morgonen, men i övrigt gör jag inget med håret. Har alltid håret utsläppt. Efter tvätt får det självtorka.
Till speciella tillfällen kan jag locka/platta och sätta upp håret, men det händer inte ens en gång om året. Har aldrig färgat eller tonat håret.
//Jessie
Nej, det kammas bara efter tvätt och så får det självtorka.
Skall jag någonstans och jag vill att håret verkligen skall vara böjt inåt, (har page frisyr) så brukar jag kamma det lite extra inåt eller någon enstaka gång blåsa det och använda rullborste.
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
- Redigerat 2020-10-06 21:01 av Tarotstollan
Jag bara borstar igenom det och gör en fläta, mitt hår är spikrakt.
Jag har egentligen aldrig gjort något särskilt med håret. Jag använder inte ens balsam😉
Jag har ägt en locktång för längesedan men jag minns inte att jag använde den särskilt ofta.
Snart kan jag sätta upp håret igen vilket jag längtar efter. Jag tappade hår när jag strålades men det kom tillbaka men sist jag blev så sjuk i sepsis och hamnade i respirator så föll håret i tofsar efteråt. Jag vet inte om kroppen fick en slags chock 😉 Jag fick klippa av det men nu snart kan jag sätta upp tofs igen
Jag använder ofta diadem. Ett enkelt sätt att hålla undan håret från ansiktet.
/Maria
Gör inget större med håret, klipper mig själv och har så kort så det faller snabbt på plats. Färgade gjorde jag förr men nu får det vara naturligt grått och är väldigt lättskött.
Jag är noga med mitt hår. Det beror på att jag är frisör till yrket. Använder bra produkter. Färgar håret eftersom det är grått. Fönar håret torrt, använder lite mild mousse för att få mer följsamhet. Och en oljekräm på topparna. Har långt hår som mestadels blir till svans eller uppsatt. Tvättar håret bara 1 gång i veckan. Det mår mitt hår bäst av. Många tvättar sitt hår alldeles för ofta. Man måste inte tvätta håret varje gång man duschar.
Oftast låter jag det vara som det är. Låter det torka uppsatt (tycker det är obehagligt med hängande blött hår), borstar inte, sedan har jag antingen det utsläppt eller i någon enkel frisyr (bulle, hästsvans eller ibland inbakad fläta). Jag har pannlugg och vill jag ha den nere måste jag föna och platta för att det ska se snyggt ut men oftast sätter jag upp den för att slippa klydda med det, åtminstone nu när jag ändå mest sitter hemma pga corona.
Jag har långt tjockt hår och får klåda i hårbotten om det får självtorka så jag fönar in mot hårbotten, men låter längderna få självtorka. Sätter oftast upp håret hemma då det är mest praktiskt. Annars har jag nästan aldrig uppsatt.
Locka håret och sådant tar sån tid och är sååå tråkigt, tycker jag haha! Har dock nyligen köpt en plattborste, alltså en hårborste som värms upp och gör att håret blir lite plattare/slätare. Jag har självfall och ibland ganska fluffigt hår så den apparaten är bra för att tämja håret när det är alltför ostyrigt.
/Christina