Rövarspråket
Kan ni rövar språket?
Minns att vi använde det en hel del som barn och tyckte det var så himla kul.
Elololeror hohuror?
/Maria
abobsosulolutot! 😁
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
Joja : )
Soså rorloligogtot😉
/Maria
Märker att det är mycket svårare att skriva än att tala.
/Maria

Nej jag har aldrig pratat rövarspråket.
Stolt ägare till tre La permer
KoKunondode momenon hoharor goglolömomtot enon hohelol dodelol totyvovärorror, dodagogsos atottot fofrorisoskoka upoppop mominonnonetot 😂
Fofinontot!
Det är nog det som sitter för evigt även om jag med viss svårighet kan uttrycka mig och förstå "språket" . 😁
"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com
Nä våra barn var små bara gapade de när jag satte igång. 😊 Var väldigt bra på det som barn och det sitter i på något konstigt sätt.
De har aldrig lärt sig det elelr pratat. Dyn dinte maken kunde det när ungarna en gågn lärt sig engelska var det svårt att vara hemlig.
Jo, rövarspråket är kul!
Vi använde nåt liknande:
Karbe durbe prarbe sårbe härbe?
#9 Det har jag aldrig hört förut. Hur funkar det?
/Maria
#9 "Kan du prata så här"? 😊
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
Jag och mina kompisar använde också rövarspråket när vi växte upp. Fast hos oss kallades det Sjörövarspråket. Kan bero på att vi växte upp på Västkusten.
"Tur har man kanske varje dag, otur mera sällan". Valfridus I. President i republiken Åsen och Fristaten Holmen
#12 Kan nog varit lokalt. Jag är också uppväxt på Västkusten.
/Maria
Har för mig vi också kallade det för sjörövarspråket men jag är inte uppvuxen på kusten så det där kan absolut vara lokalt.
Googlade lite på det och hittade den här sidan,
http://www.xn--rvarsprket-75a1r.se/
och även det här,
https://sv.wikipedia.org/wiki/R%C3%B6varspr%C3%A5ket
Hade ingen aning om att det var Astrid Lindgrens make som skulle ha kommit på det. Hur som så är det lite kul och man blir aldrig för gammal för det 😎
#10 #11 Kallades för Slabbertyska på den tiden, men vet inte var det kommer från.