Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Läst 232 ggr
Maria
3

Godmorgon torsdag 10 september

Godmorgon på er.
Här har vi ordentligt blåsigt och 12 grader ute.
Lakritz har länge gjort sina behov utomhus men nu så blir det så himla kallt att ha dörren till uterummet öppen.
Han får helt enkelt vänja sig av med detta😃

/Maria

Ljungåsen
2

God morgon. I går kväll var det duktigt blåsigt, men det verkar ha slutat nu. Däremot så är det bara åtta grader ute, men det regnar inte i alla fall. Man får vara tacksam för det lilla.

[Månglädje]
2

God Morgon !

3 grader när jag vaknade men nu har vi 8 och igår blåste det på rejält så nu blir det ut och plocka kvistar och grenar i trädgården.

Ha en fin dag !

Ljungåsen
2

#2: Burr för tre grader. Du måste ha vaknat väldigt tidigt?

Mooniq
2

Mårning. Solsken och nästan 10 grader ute. Ledig morgon och sen iväg till jobbet kl 13.
Var hittar jag smiley'sarna - alltid roligt att kunna adda en rolig gubbe när man skriver, tycker jag.
Ser fram mot ledig fre, lör, söndag men vädergudarna säger regn, tur jag har hittat tbx till stickningen igen.

Inne på min 3:e tröja - helt enkelt superkul. Nu på fm ska jag åka en sväng till en garnbutik och botanisera lite. Fastnat för bomullsgarner - totalt. Men ska lura på lite ull/superwash ull eller blandat ullgarn - skönt att bära när det är kallt ute.

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

Ljungåsen
3

#4: Jag är rätt så imponerad av att du lyckas sticka i bomullsgarn, som inte alls är lika elastiskt och förlåtande som exempelvis ullgarn. Annars så håller jag med dig om att det är kul att sticka.

Mooniq
2
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#5: Tro mig, jag är impad oxå. Jag var såå less på stickning för många år sen och sålde stickmaskinen, gav bort allt material och sa -aldrig mer.. fattar inte att jag fullständigt gått ner mig i stickträsket igen =) och just merciserat bomullsgarn med lite glans har blivit min grej just nu. Men det pockar lite i bakhuvudet att sticka liiiite mönster, bara lite inte hela tröjor.

Jag lyckades buda hem en intressant bok på tradera som heter Maskor och Medeltid - den ska bli så rolig att få läsa och så får jag se om nåt mönster "talar" till mig

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

MonicaLagerquist
2

God morgon
Idag ska vi in en sväng till Uppsala.Jag ska till syncentralen och sen ska vi handla mat.
Jag saknar att kunna sticka.Ja jag vet att man kan göra det utan att se men det har inte fungerat för mig.Tidigare hade jag en stickning i handen så fort jag satt ner.
Ha en skön torsdag,

Kattutan men stolt Plåtis ägare

Ljungåsen
1

#6: Den boken såg verkligen mer än lovligt intressant ut (nej, jag behöver verkligen inte fler stickböcker!) Kommer du ihåg så får du jättegärna berätta om innehållet i den sen när du fått den.

Nu vet jag inte vilken teknik du använder för att hålla garnet när du stickar med flera färger, men jag ksn varmt rekommendera den där man håller ett garn i varje hand, dvs stickar kontinentalt med ena garnet och engelskt med det andra. Inget trassel med nystanen, och alltid rätt tråd överst.

aggeelin
3

Godmorgon!
Solen skiner, hurra!

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Soligajag1
1
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Godmorgon !
Solen skiner , här med , 11 grader just nu , ska försöka orka ta en promenad idag , sen . Lederna strejkar idag . Blaha blaha, ,

#4 Du är verkligen duktig som stickar . Fin bok du köpt, finns säkert massor med fina tröjor i den att sticka .

Katter är roliga , kartongen är bäst att ligga i , Knatte myser vid mig.

Ha en fin dag alla!
( saknar smileysarna)

HH 🙂

aggeelin
1

Ja titta på den här knaskatten sin helst dricker vatten på konstiga ställen fast han har vatten i t ex badrummet.

Maria
1

Fina bilder som vanligt i tråden. Jag har inte lagt in någon bild sedan nya uppdateringen. Får väl testa någon dag.

/Maria

Soligajag1
0

#12:

Ja , tack Maria , 😊
Det tycker jag du ska göra !
Jag skriver via IPhone nu , roligare när man kan lägga in smileys tycker jag , 😊👍❤️

Underbart väder här i Västerås , 16 + nu och solen skiner . ☀️

Jag blev väckt klockan 09.00 idag av att dörrklockan ringde , jaja . . Ropade jag , jag kommer .
Det va 2 herrar som skulle fixa en ny kram till mig i köket ! 😊👍

Va glad jag blev.
Så fin den va .
Ska tacka min kvartersvärd nästa gång jag pratar med honom.

Ha en fin dag alla . 😊🌹

HH 🙂

Soligajag1
1

Köks kran , nyinsatt idag . 😊👍

HH 🙂

Maria
1

#14 Så fin🙂

/Maria

Soligajag1
0

#15:
Tack ,
Ja , jag blev så glad , 😊 den är miljöanpassad , finns en liten spak nedanför som man ändrar till ett läge , med antingen varmt eller kallt .

HH 🙂

Tarotstollan
1

#4 Mooniq och # Soligajag. Om ni skriver från en Windows så tryck på Windowsfönstret (tangent längst ner, 3:dje utifrån (på min dator) och sen på punkt . så kommer det upp ett Smileys fönster.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

• Redigerat 2020-09-10 23:19 av Tarotstollan
aggeelin
1

🤔😎 provar att lägga in Smilisar och det ser ut att fungera.

[Månglädje]
1

Det där med smileys får jag inte till , jag vet hur jag ska göra med windows tangenten och punkt men datorn verkar inte med på noterna alls så jag får sitta med ett fönster öppet till en webbsida och kopiera sen klistra in smileys och det börjar bli lite tröttsamt nu ska erkännas 😂😂😂

• Redigerat 2020-09-11 16:37 av [Månglädje]
Maria
1

På paddan här funkar det bra🐅🎭⛈🦔
På datorn punkt och Windowsknappen men då är det bara några få att välja bland.

/Maria

Lillyrod
1

#20 Man kan scrolla en bit om man använder windowsknappen och punkt. Det är inte så många som i mobilen men det finns fler än de som syns direkt. Om du inte sett det tänkte jag 👀