Annons:
Etikettordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 579 ggr
Maria
2020-08-14 09:28

Nu är kvällarna är mörkare

Nu är det mörkt tidigt på kvällarna och jag bara älskar dessa varma underbara sommarkvällar.

Det är det bästa när man är vid medelhavet om sommaren att det mörknar tidigt och är varmt och ljuvligt.

Någon mer än jag som gillar dessa mörka sensommarkvällar?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
CasaRamon
2020-08-14 09:46
#1

Jag gillar också att det börjar bli mörkare.  Ändå är jag från Norrland, där det är ljust hela nätterna sommartid. Jag minns att som  barn,  ville man inte gå och lägga sej på kvällen när solen sken för fullt. Under vintern däremot, är där mörkt nästan hela dagen och det är inte heller så bra. Trivs bättre i södra Sverige.

Ljungåsen
2020-08-14 09:54
#2

Jag gillar också att det mörknar på kvällarna, men framför allt gillar jag att det är rejält svalt på nätterna. Hade det inte varit det så hade jag upplevt den här sommarvärmen som ännu jobbigare.

Carmarino
2020-08-14 10:42
#3

Tycker också om när det börjar bli mörkare på kvällarna. Sover bättre då. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Magi-cat
2020-08-14 11:25
#4

Nej, jag älskar de ljusa kvällarna och tycker inget vidare om att det blir mörkare. 🙂🌛☀️

En fördel är förstås stjärnhimlen …✨


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Lillyrod
2020-08-14 11:44
#5

Att det blir mörkare betyder att hösten närmar sig och det är den värsta tiden på året. Sommar året om tack! Jag får smått panik när det börjar dra ihop sig 😃

Herveaux
2020-08-14 13:37
#6

#5 Jag är precis tvärtom! 🤐 
Älskar sensommaren och framförallt hösten när det börjar bli mörkare ute igen.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Annons:
Carmarino
2020-08-14 14:46
#7

#6 Du är inte ensam Herveaux. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Maria
2020-08-14 14:47
#8

Finns det något härligare än mörker och värme🙂

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[[eskils_]]
2020-08-14 16:12
#9

Lite mörkare kvällar är väl ok och hösten också. Bara man sedan kunde gå direkt från oktober till mars så vore det perfekt. 😉

Lillyrod
2020-08-14 16:23
#10

#9 👍

[Vandrar]
2020-08-14 17:13
#11

Jag är en höstmänniska så jag bara njuter när det blir mörkare och längtar så enormt efter höstrusket så jag kan njuta av brasor, tända ljus och löv som far för vinden.

Har aldrig vart en sommartyp, nåja jag avskyr inte sommaren men den är inte riktigt  för mig det är däremot hösten så jag längtar till September, Oktober, November, December  med busväder och mys för det är något alldeles speciellt med den årstiden den får mig att lysa upp  .

Likaså vintern den där riktigt kyliga kalla med 20-30 minus  som kommer i Januari, Februari det är oerhört vackra tider så just nu känner jag bara glädje över att sommaren snart är över och att hösten får göra sitt intåg  så alla dom här fantastiskt vackra och underbara årstiderna får inta sin plats .

Men än är det sommar och jag pustar och frustar men snart så kommer min tid 😎 och det är ju för härligt för oss i Sverige att vi alla har årstider som vi tycker om och som vi får ta del av  som passar just oss 😎

Fridaaaa
2020-08-14 17:38
#12

Nej, då det är bättre med ljuset när man jobbar kväll. mer tid ute med sonen också :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Scorpio97
2020-08-14 19:01
#13

Nej, jag älskar ljuset och nätter som aldrig blir riktigt mörka. Jag gillar dock inte värmen, så det är alltid blandade känslor för mig när hösten kommer. Ledsnad över att ljuset försvinner men glädje över att det blir svalare. Sen tycker jag alla årstider har sin charm och skönhet, men också sina nackdelar.


//Jessie

Annons:
citytjejen
2020-08-14 22:54
#14

Älskar dessa mörka kvällar! Det blir en fin kontrast mot den ljusa dagen. Tända ljus och mysa fast det är sommar, det gillar jag verkligen!

/Christina

Upp till toppen
Annons: