Annons:
Etikettordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 793 ggr
Maria
8/11/20, 7:49 AM

Trivs ni där ni bor?

Vi har ju bott på så många ställen genom åren men ändå i samma område ungefär. Vissa lägenheter har varit mer hemtrevliga och andra sämre.

Hur är det med er trivs ni med era hem?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
flocken
8/11/20, 8:05 AM
#1

Vi har bott här i snart 15 år. Älskar vårt hus. Visst är det dax att börja renovera igen. I framtiden när barnen är stora vill vi bo lite mer lantligt. Bor i villaområde nu. Men nu är det perfekt. Barnen har nära till allt. Denna sommaren har vi byggt om utsidan och målat huset. När jag bodde hemma flyttade vi var 3dje år. Så skönt att ha en fast punkt

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

MonicaLagerquist
8/11/20, 8:09 AM
#2

Vi har bott i vårt hus sen 1983 och vi trivs väldigt bra.

Har svårt för att tänka mig att bo någon annanstans.

Stolt ägare till fem La permer

Lillyrod
8/11/20, 8:12 AM
#3

Jag trivs väldigt bra där jag bor nu och har ingen tanke på att flytta fler gånger.

Soligajag1
8/11/20, 8:37 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Jag trivs mycket bra var jag bor ! Bodde förut i ett annat område i över 30 år . När mina söner flyttade ville jag röra på mig , flyttade till andra sidan stan och ångrar mig inte en enda minut. Nu träffar jag nya vänner tänkte jag för mig själv , sen blev det att många av mina vänner bor här . Även min kusin och fru , 😊🌹❤️ Njuter varje dag av grönskan! Igår kväll njöt jag av sol ☀️och lugnet.

HH 🙂

[Elelli]
8/11/20, 9:27 AM
#5

Nej. Jag bor i en tvåa just nu och har barn och behöver så småningom större vilket gör att det känns väldigt tillfälligt och därför har jag svårt att komma till ro. Sen å andra sidan trivs jag inte heller i staden jag bor. Det är också en orsak. Jag har bott i olika länder och olika städer i Sverige, bor just nu i min hemstad där jag känner att jag inte har mycket mer att hämta. Har alltid velat flytta till Lund däremot och satsar på att komma dit inom något år och göra mig mer hemmastadd.

Ljungåsen
8/11/20, 11:31 AM
#6

Jag och maken flyttade ut på heltid till sommarstugan för sex år sedan, och jag trivs fantastiskt bra med att inte längre bo i stan. Framför allt är det den ljuvliga tystnaden som jag njuter av.

Annons:
[Vandrar]
8/12/20, 8:29 AM
#7

Jag stortrivs och lär bo kvar på gården så länge jag orkar med att sköta den och den är perfekt för motion och rörelse samt över hundra år så här finns att göra hela tiden plus charmen som gamla hus för med sig.

Mooniq
8/12/20, 8:54 AM
#8

Jag har varit en orolig själ verkar det som när jag tittar tillbaka. Flyttat runt en hel del i mitt liv. Hade hus i 11 år och sen jag flyttade hemifrån är det nog längsta tiden på ett o samma ställe. 

Nu hyr jag en lägenhet i en ombyggd gammal trävilla som varit skola en gång i tiden. Här knarrar alla golv, det är lyhört, köket är gammalt, men ändå - jag trivs fantastiskt bra. 

Jag har varit utbränd 2 gånger i mitt liv och biverkning av det har varit extrem ljudkänslighet. De sista 2 åren så har jag blivit mindre ljudkänslig - till min stora glädje. 

Ovanpå mig bor en äldre pensionerad man, som är kvällstrött och morgonpigg-  precis som jag. De andra 3 grannarna följer ungefär samma schema då vi alla har dagsjobb. Inga barn i huset. 

Tack vare att huset är tyst runt kl 22 så får jag sova, vilket är det viktigaste för mig . 

Lägenheten är onödigt stor - över 100 kvm men jag trivs med ytorna.

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

Maria
8/12/20, 9:56 AM
#9

Där vi bor nu är det stället vi bott längst.

Jag trivdes väldigt bra när vi bodde på övervåningen i en gammal villa vid Slottskogsvallen här i Göteborg.

Därefter hade vi en etagelägenhet som jag tyckte var väldigt häftig när vi flyttade dit men jag upplevde det jobbigt med två plan.

Ni bor vi i ett enplans radhus och jag trivs väldigt bra. Med tanke på att jag rör mig lite ostadigt så är det skönt att slippa trappor och det känns som om att här kan vi bo kvar även om vi blir äldre.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Emo
8/13/20, 3:48 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

Jag älskar detta och hoppas kunna bo kvar så länge jag lever och kan klara mig utan mycket hjälp. På Pyssel har jag en del trådar där jag visar upp mina storskaliga "pyssel".
Ett av mina större pyssel började så här:

https://pyssel.ifokus.se/discussions/51a99e788e0e746ce90001e9-gora-om-ett-rum

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Emo
8/13/20, 3:50 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#11

--och blev så här med många bilder däremellan och efter denna bild:

(som många här vet får man klicka upp bilderna om ens webläsare inte visar dem, Det ska förhoppningsvis bli bättre när den nya versionen så småningom blir klar).

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Fridaaaa
8/13/20, 6:24 PM
#12

Kunde varit lite större men annars trivs jag bra. Ligger bra här ute på landet :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Lia
8/13/20, 10:30 PM
#13

Vi har bott här i drygt ett år och trivs bra. Det kunde ha varit roligare grannar som inte röker eller spelar musik för sent, men vår plan är att "bara" bo här i fem år till, så det är inte hela världen. Sen flyttar vi ut på landet utan grannar!

Annons:
Upp till toppen
Annons: