Godmorgon söndag 10 maj
Godmorgon på er.
Det är mulet hos oss men 12 grader ute.
Idag ska vi sätta våra örter som vi köpte förra helgen och glömde bort haha😉
Ha en bra söndag alla.
/Maria

God morgon
Lite tagen efter gårdagens kattförlossning. Natten har varit lugn och alla kattungar har ökat bra i vikt.
Nu ska mammakatt och hennes små kattungar få komma till ro och jag ska ta itu med en massa tvätt.
Vädret ute har jag inte hunnit/orkat kolla upp ännu. Det är jobbigt att bli kattfarmor och kattmormor samtidigt.
Kattutan men stolt Plåtis ägare
God morgon. Elva (!) plusgrader ute. Det regnade tidigare i morse men verkar klarna upp nu. Löven spricker på björkarna, så jag har snart en grön vägg utanför fönstret. #1 Skönt att förlossningen gick bra, och att mamma katt verkar må fint.
Godmorgon ! Sovit o sovit . 😀💤💤💤 Det blir en ’film Söndag ’ 🎞 🎥
HH 🙂
Godmorgon! Mulet och lite fuktigt här efter regnet men det ser ut att klarna upp. Vi tar nog en cykeltur runt träsket. Snart måste jag köpa hem en massa jord och planeterna mina tomatplantor, paprika och chili. Plantorna är lite små så jag väntar några dagar till. De tre lite större kanske får stor kruka i veckan, de mindre för vänta.
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
#1 Grattis till mamma katt🙂
#4 Oj så fina
Vi har varit och handlat en ört till. Ängssyra som jag tycker är så gott i sallad. Vi köpte även en stor hängpetunia som ska hänga vid vår lilla entré. Köpte även en stenpartiväxt till.😉
Utanför entrén har vi ett mörkt hörn som alltid varit svårt men vi har fina Hosta inne i trädgården i tre olika färger som jag tänkte dela och sätta där för att se om det kan ta sig.
/Maria

#4 Vi odlar ängssyra, skördar och fryser in sen blir det ängsyresoppa en gång i veckan hela vinterhalvåret.
#6 Du har möjligtvis inte recept på hur du gör?😉
/Maria

#7 Recept är för fegisar 😎
I påse ca 3 dl förvällda och mixade blad.
1 buljongtärning ( kött, kyckling eller grönsak beroende på humör )
ca tre till fem dl vatten
salt och peppar.
Koka app red av med lite mjöl och mjölk.
Klart!
Ibland blir det en snutt korv i soppan ibland kokt ägg.
Tack. Ska testa detta om den växer till sig🙂
/Maria

#9 👍
#11 morsdag? Inte idag. Sista söndagen i maj
#12 Tack , kom på det !
HH 🙂
Jag är sugen på koreansk mat idag.. 😕
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck
#5 Visste inte att man kunde köpa ängssyra! Här växer det som ogräs. Drar upp mängder och kör över säkert lika mycket med gräsklipparen…
Har tyvärr någon slags oxalsyra i planteringen. Sprider sig överallt, svår att få bort.
#15 Jag hade också massor tidigare men här grävt bort och gjort annan plantering där. Även den första gången köpte jag som liten planta. Nu ska den stå i en liten begränsad mur.
/Maria
Bra med begränsning! :)