TV storlek?
Min man skulle iväg och kolla på TV-apparater igår och då fattade jag ju att han skulle komma hem med en ny.😉
Vår gamla var 42 tum och denna är 50.
Jag tyckte det var ganska onödigt men men…
Hur stora eller små TV har ni?
/Maria
42 tum, en LG Plasma med 8-9 år på nacken. Fungerar utmärkt, den kommer att ersättas först då den lägger av. På den tiden var 42 tum lite av en standard, idag skulle jag påstå att runt 55 tum är vanligast i utbudet. Vilken storlek är "rätt"? Tja, beror på en rad olika faktorer och för det stora flertalet handlar det nog om vad man får för pengarna. Dvs man har en budget, vad man är beredd att betala, och hittar det "bästa" utifrån det. Den dagen jag blir tvungen att köpa en ny TV, så lär den vara större än 42 tum - vilket i stort sett har med rådande utbud att göra.
Det pratas mycket om 4K dvs högre upplösning än tidigare "Full HD", men här anser jag personligen att det för vardagsbruk räcker mer än väl med "Full HD". Ska man dra nytta av 4K så krävs en rejält stor skärm, minst 100 tum.
Enligt min mening, andra tycker säkert annorlunda.

Vår är på 55 tum.
Stolt ägare till tre La permer
En Samsung 42" med 8 år på nacken, nästan i största laget men det fick bli så.
mvh Martin
47 tum har vi men jag skulle vilja ha större. Vi sitter såpass långt ifrån så en större skulle vara bättre. Fast den här får duga.
Vi har en 47 tums, lagom :)
Smarttv så vi kan se vissa appar samt då via internet och så :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Jag har en 42". Märket är nog andersson och det är ingen smarttv. Den är igång kanske 2 gånger per år så när den går sönder blir det nog ingen mer tv.
Jag ser det jag vill se på datorn.
Vi har tre st 32 tums. Onödigt kanske, men den tredje fick vi. Den jag är gladast för är den i köket, eftersom jag vistas där så mycket. Bara den är en riktig smartTV. Vi skulle vilja byta den i TV-rummet till en något större, den är väldigt gammal och många appar har slutat fungera, men inte mer än 46 tror jag, men tyvärr står den i en bokhylla med plats bara för en 32tum. Så vi funderar…….
jag har en 50 tums tv och älskar den. När den går sönder - förhoppningsvis om många år framåt i tiden - så kan jag tänka mig en än större skärm. Riktigt najs när jag tittar på film - lite biokänsla 😃
Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃
Jag har en 50 tum / Blaupunkt ,
HH 🙂
Vi har en 32 tums i en bokhylla, vi skulle kunna få in en 40 tums i bokhyllan men det får bli sedan när den gamla går sönder min man klagar på att den är för liten. I sommarstugan har vi dock en 40 tums i allrummet som vi kan titta på TV med och i brasrummet har vi min mans gamla jätte tv som han hade när vi träffades gissar nått på 60 tum som vi kan titta på film med.
Vi köpte ny för en månad sedan när våran 32 tums pajade så köpte vi en 43 tum på black friday.