Annons:
Etikettdagens-hälsning
Läst 762 ggr
Maria
10/22/19, 6:53 AM

Godmorgon tisdag 22 oktober

Det är verkligen svart ute så det är svårt att gissa väder. Det regnar i alla fall inte. Det är också hela sju grader ute.

Ha en bra dag alla.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Soligajag1
10/22/19, 7:18 AM
#1

Godmorgon, Det är svart ute här med , Det börjar ljusna , 7 grader och molnigt ! Njut av Tisdagen! 😀🌹☕️Kaffe nu så vaknar till liv!

HH 🙂

Mooniq
10/22/19, 7:19 AM
#2

Mårning. Slömorgon med tv och kaffe, sen iväg till jobbet kl 13.

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

wildfire
10/22/19, 7:21 AM
#3

God Morgon !

Visst är det mörkt nu men mysigt också med tända ljus och brasor.

På språng mot tåget efter en slö natt när det bara inte gick att somna vilket är ovanligt för mig men det var omöjligt så bara att vänta ut tiden till morgonen men nu är det segt kan jag lova 😴 😂

Ha en fin Tisdag 🙂

Ljungåsen
10/22/19, 7:28 AM
#4

God morgon. Idag ska jag till veterinären. Marsvinet Sonja ska få sin knöl kontrollerad. Jag hoppas verkligen att det är ett aterom, som jag tror. Vilma får följa med som sällskap, och veterinären har lovat att ta en titt på den sista suturen från kastreringen som vägrar släppa. Båda flickorna mår bra, så jag är inte jätteorolig. Bara lite.

Lona
10/22/19, 8:12 AM
#5

#4, Lycka till med Vilma och Sonja! Det är ju alltid lite oroligt när man ska iväg till veterinären. ❤️ Vi har äntligen fått sova en hel natt i sträck, hundarna som har varit sjuka verkar vara på bättringsvägen. De har haft någon udda variant av kennelhosta så de har nyst och "snorklat" något vansinnigt. Charlie har varit sämst av alla nio i vår "storflock" och emellanåt nyst så han slagit huvudet i golvet eller tappat balansen och nästan trillat omkull. Stackarn, och inget kan man göra som hjälper mer än att vänta på att de ska krya på sig själva.


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

MonicaLagerquist
10/22/19, 8:19 AM
#6

God morgon

Idag ska vi med svärmor till tandläkaren. Tur är det bara ett par minuter med bil.

Sen ska jag fortsatta med att förbereda för helgens födelsedagsfirande.

Ha en bra tisdag.

Stolt ägare till fem La permer

Annons:
flocken
10/22/19, 9:21 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3
#7

Slet upp mitt dåliga knä igår på en hal rot i skogen. Så idag är det knä skydd o bara en go runda. Sitter på en sten så får de hundarna som kan vara lösa göra vad de vill.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Ljungåsen
10/22/19, 11:11 AM
#8

#5 Tack. Det är ett elände med sjuka djur. Skönt att hundarna verkar kryar på sig. När vi kom fram till veterinären så hade Sonjas knöl spruckit. Det var mycket riktigt ett aterom, och veterinären tömde det på talg. Har vi riktig tur så läker det utan att komma tillbaka, annars så blir det operation längre fram. Vilma blev av med sista stygnet, och båda flickorna är glada över att vara hemma igen.

Mooniq
10/22/19, 11:51 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Så där ja.. då är diskmaskinen invigt - funkar utmärkt och för inte så mycket väsen. Nöjd med kortprogram på 30 min. 

Under natten har värmetorken fått jobba och idag rullade jag ihop torra ark och klippte i lagom bitar/remsor. Härligt syrliga med blåbär, vinbär & björnbär (coops frysta smoothiepåse). 

Nu ska jag röra ihop en annan frukt-smoothie - papaya, ananas och mango som ska få åka in i torkugnen strax innan jag åker till jobbet - mer kolhydrater men vill ändå testa och om jag tycker de är för söta så ställer jag dom på jobbet så är det problemet ur världen 😃

ska se om jag hittar frysta vinbär eller krusbär

Gråväder men uppehåll ute, har fått grejat lite inomhus och burit ner lite saker till förrådet i källaren

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

Soligajag1
10/22/19, 2:14 PM
#10

#9  Ojojoj, , så du frestar . Ser riktigt smaskigt ut!!! 

🙂👍 Va duktig du är !!

HH 🙂

[Ursusarctos]
10/22/19, 3:24 PM
#11

Här blås så en knappt kan stå rak och de ha kommit snö inatt.

wildfire
10/22/19, 5:22 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#12

Sänder alla goda tankar till er med sjuka djur och skadade knän och hoppas att alla får bli krya och friska både fyrbenta och tvåbenta vänner  🌺

#9 Mums så gott det ser ut 👍 en sån där ugn borde man skaffa 😎

Här renoveras det för fullt i ett av våra fyra badrum ett litet utrymme som tar sin tid  men nu händer det lite grejer och jag blir så lyrisk när jag ser pärlsponten som är från 1912-13 det är en wow faktor i mig som går igång för tänk att för över 100 år sedan så jobbade någon snickare med den som snickarna gör idag 100 år senare.

Hur fränt är väl inte det och  jag ser att pärlsponten är närmast timret så den där sattes upp när huset byggdes och vackert är det inte nu med skrivet  på men vem som skrivit har jag ingen aning om men så såg det ut för över hundra år sedan och jag tycker det är så himla fränt  att se hur det såg ut då i vårt hus med färger och allt 😎

Jag skulle vilja bevara det men men nu är det ett våtutrymme men tänk om man skulle ta ner alla väggar alla tak och bara återskapa huset som det var från allra första början, hur fränt vore väl inte det 👍

Ha en fin kväll på er 🙂

Maria
10/22/19, 5:33 PM
#13

#12 Häftigt.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
wildfire
10/22/19, 5:38 PM
#14

Ja lite fränt är det 😃

Lona
10/22/19, 6:04 PM
#15

#12, Det är något speciellt med gamla hus! Vi har ett äldre torp i familjen, vi målade om hallen för ett tag sedan. Efter att vi gjort förarbetet och fått bort tapeter mm så såg vi att den ursprungliga färgen var nästan exakt samma som vi redan hade köpt! En ren slump, vi hade inte ens valt den för att den skulle vara tidstypisk. 🙂


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Maria
10/22/19, 6:07 PM
#16

#15 Vilket sammanträffande🙂

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Lona
10/22/19, 6:09 PM
#17

#8, Vad skönt med Sonjas knöl! Det blir veterinären för oss i morgon igen, Charlie har blivit lite sämre nu under eftermiddagen. Inte så att vi behöver åka in akut men jag vill gärna ha honom kollad, i synnerhet som det gäller luftvägarna och jag dessutom ska åka bort i slutet på veckan. Tredje veterinärbesöket på en dryg vecka även om det gällt olika saker och en av hundarna inte var min. 🙄


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Ljungåsen
10/22/19, 7:09 PM
#18

#17 Det var väldigt skönt att det inte var värre med Sonja. Sen får vi se om det läker fint eller kommer tillbaka. Det är omöjligt att veta på förhand. Tråkigt att Charlie blivit sämre igen, men bra att du kollar upp. Jag ska hålla tummarna för att det går bra imorgon och inte är något allvarligt.

Upp till toppen
Annons: