Godmorgon torsdag 26 september
Godmorgon.
Min lediga dag och jag ska göra INGENTINGđ
Hoppas ni fÄr en hÀrlig höstdag. Vi har hela 10 grader ute.
/Maria
God Morgon !
8 grader och grÄvÀder bjuder dagen pÄ.
VÀntar pÄ hantverkare som aldrig kommer.Renoverar ett av badrummen och flera olika hantverkare Àr inblandade sÄ det tar sÄn hiskelig tid sÄ idag hoppas jag pÄ att vvs dyker upp.
Roligt Ă€r det Ă€ndĂ„ att se hur det sĂ„g ut förr nĂ€r man renoverar i gamla hus. Gammal pĂ€rlspont som dyker upp och tidningar frĂ„n 1912 har anvĂ€nts som isolering pĂ„ nĂ„gra stĂ€llen đoch ett stengolv dök upp men mest hĂ€ftigt Ă€r det med det gamla enormt tjocka timret och sĂ„ vackert nĂ€r tiden satt sina spĂ„r.
Ha en fin dag alla đ
#1 Ja det Àr sÄ spÀnnande med sÄdana renoveringar i gamla hus. Jag har en del smÄ fynd frÄn vÄrt sommartorp som var ett gammalt soldattorp.
/Maria
God morgon. Jag Àr fortfarande förskrÀckligt förkyld, men bÀttre idag Àn igÄr. I dagens planering ingÄr att stÀda hos mina marsvinspojkar. #0 Ha en trevlig, ledig dag! #1 Hoppas hantverkarna dyker upp som de ska. Det Àr drygt att vÀnta.
#2 Det blir lite som smĂ„ skattgömmor frĂ„n förr , kan tro ni hittade en massa hĂ€rligt i torpet och det Ă€r hur hĂ€ftigt som helst đ
God morgon
Idag ska jag och mannen in till soc och se vad för hjÀlp de kan erbjuda vÄr hemmasittande son som inte mÄr sÄ bra av att sitta hemma.
Sen blir det syrummet om jag orkar nÄgot efter mötet.
Kattutan men stolt PlÄtis Àgare
MÄrning. Idag har jag en ledig dag, ska börja packa, flyttar pÄ tisdag.
Det har varit lite strul med hyresgĂ€sten som ska flytta ut - dit jag ska flytta. Först skulle jag fĂ„ nycklarna tidigare, sen skulle hon inte flyttstĂ€da, jag erbjöd mig att ta stĂ€det om jag kunde fĂ„ nycklarna 1 vecka tidigare (jobbar 5 lĂ„ngpass under den veckan) och först ja, sen Ă€ndrade hon sig och skulle behĂ„lla nycklarna tills flyttdagen - utan att flyttstĂ€da och igĂ„r Ă€ndrade hon sig igen.. sĂ„ nu hĂ„ller jag tummarna för att hon hĂ„ller det hon lovat, att höra av sig innan söndag. DĂ„ skulle hon stĂ€da lite.. men inte flyttstĂ€da.. jag blir sÄÄÄ trött pĂ„ struliga personer.. đ
Kanske Àndrade hon sig nÀr hon insÄg att hyresvÀrden har rÀtt att ta in stÀdfirma och ÄlÀgga henne rÀkningen..
Ska strax ta en cykeltur innan jag börjar röja hÀr.
Ălta inte problem - skapa lösningar!! đ€đ
Godmorgon ! Idag blir det att storhandla . Skönt att fĂ„ det gjort ! đ Ha en fin dag !
HH đ
# 6 Nej , fy sjutton vilken mĂ€nniska ! Det vĂ€l ALLA mĂ€nniskor att man stĂ€dar lĂ€genheten innan man flyttar ! Sen bete sig sĂ„ med nyckel o allt ! Usch ! Den personen skulle jag inte va snĂ€ll till! đĄ
HH đ
Morrn!
StrÄlande solsken, Àn sÄ lÀnge. Bara 2,5 grader men vÀldigt vackert ute. Kan nog bli en promenad om inget Àndras.
#6 Jisses vilket strul. Hoppas att hon hör av sig.
#5 Hoppas det finns nÄgon hjÀlp att fÄ.
#6 Usch vad jobbigt.
Jag har fÄtt sÀrskilt högriskskydd beviljat frÄn FörsÀkringskassan fram till 2022. JÀtteskönt.
Har man mÄnga korta sjukfrÄnvarodagar frÄn sitt jobb sÄ kan man ansöka om detta. DÄ slipper man karensdagen och fÄr sjuklön frÄn första dagen.
/Maria
# 10 Grattis till sĂ€rskilt högriskskydd! đâ€ïž
HH đ
#11 Jag har haft det i fyra Ă„r men nu var det dags att söka igenđ
/Maria
God middag! Maria! BerÀtta, hur gör du ingenting? :)
Aggeelin / medarbetare pÄ Livskvalitet
#13 Jag lagar ingen mat. Jag rör mig minimalt och ger bara katterna mat och tömmer lĂ„dan. đ
Tillbringar sĂ„ mycket tid som möjligt i soffan. Jag somnade sĂ„klart men vaknade av medicinlarmet som jag glömt att stĂ€nga avđ
Eftersom jag Àr sÄ himla trött sÄ Àr det ganska lÀtt att göra ingenting. Sitta hÀr vid datorn rÀknar jag som ingenting.
/Maria
Mötet pÄ soc gick bra .Om ett par veckor kommer de hit och pratar med sonen sÄ vi fÄr se hur vi ska gÄ vidare.
Men det kÀnns hoppfullt.
Kattutan men stolt PlÄtis Àgare
#15 Skönt att mötet gick bra! Hoppas det ordnar sig pÄ sikt nu ocksÄ.
#15 SĂ„ bra. Hoppas att det blir bra i framtiden.
/Maria