Annons:
Etikettvåra-vänner-djuren-natur
Läst 706 ggr
MonicaLagerquist
2019-07-04 14:38

Prata med djuren

Är det bara jag som bääar med fåren,nöffar med grisarna  och muar med korna som jag träffar på när jag är ute och går.

Stolt ägare till fem La permer

Annons:
Lillyrod
2019-07-04 14:39
#1

Det gör väl alla?? Jag gör det iallafall. Man måste ju vara artig.

JMW
2019-07-04 14:40
#2

Om det bara är du vet jag ju inte men jag gör det inte.

MonicaLagerquist
2019-07-04 14:41
#3

#1 👍

Stolt ägare till fem La permer

Carmarino
2019-07-04 14:57
#4

Pratar mest svenska med dem. Är inte så bra på varken Bä, Nöff eller Mu. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Fridaaaa
2019-07-04 14:59
#5

Sällan men brukar prata vanligt med dem :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Herveaux
2019-07-04 15:22
#6

Jag pratar mycket med hästarna i stallet där jag jobbar. 😃
Fast det blir svenska då, min 'hästiska' är inte den bästa… 
Med stallkatterna blir det en typ av 'kattiska' med tung svensk accent.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Annons:
[[eskils_]]
2019-07-04 15:41
#7

Självklart pratar jag med djuren, fast med olika röstläge. Blir lite olika ljud för t ex kor, katter, fåglar och getingar… Typ "gulligullpussipuss" är reserverat för katter. 🙂

Maria
2019-07-04 16:06
#8

Jag pratar vanlig svenska med djuren men jag får en fånig liten röst säger min man😃

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

JMW
2019-07-04 18:41
#9

Jaha, jo jag pratar väl med dem men jag muar, nöffar eller bräker inte. 😃

Tarotstollan
2019-07-04 22:54
#10

Här pratas med fånig barnslig röst till alla djur!😉 Fast ibland pratar jag normalt!🙂

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

flocken
2019-07-05 05:46
#11

Pratar alltid med djuren. Får bäst svar med dom.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Soligajag1
2019-07-05 08:56
#12

Jag pratar med djuren , katterna såklart men rösten blir ju lite larvig , . Vad vill min lilla gullegull idag ? 😻😸😺 Tänk så man är , 🤣😀

HH 🙂

Fransu
2019-07-05 16:31
#13

Jag pratar alltid med djur jag träffar på. Men jag pratar som vanligt. Frågar hur dom mår osv. 😃

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

Annons:
[PeterTM]
2019-07-07 19:52
#14

Att härma djur kan ta en ände med förskräckelse, de kan ju uppfatta en som konkurrent. Jag var ute och cyklade en gång för länge sedan med min dåvarande fru, jag hade fortfarande fötterna kvar.

Vi passerade en hage med kor och en rätt biffig tjur. Tjuren fick tokspel när jag härmade och rusade i full karriär mot oss. Vi cyklade som vi aldrig gjort förr utan att se bakåt och sedan såg vi till att hålla god fart till vägs ände nere vid sjön ungefär 2 km från tjuren.

När vi cyklade tillbaka stannade vi upp ovanför gården med tjuren och pratade lite strategi, smyga eller cykla det värsta vi kunde. Vi valde det senare, men då hade både tjuren och korna tagits in, puh vilken skräck 😃

Soligajag1
2019-07-07 20:16
#15

#14 Tänk om tjuren sprang rakt genom staketet 🤣😀 Vilken tur ni hade på hemvägen .

HH 🙂

Maria
2019-07-08 06:13
#16

#14 Vilket äventyr.😃

Tjurar lär vara lättretade.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Lona
2019-07-10 08:16
#17

#16, Oh yes, tjurar är inte att leka med! Syrran var inne i ett naturreservat med sin familj och tänkte att de säkert satte upp skyltar om det var djur i hagen. Nope, plötsligt kom hela gänget med tjurar springandes, min syrra har nog aldrig sprungit så fort! De två äldsta barnen fick klara sig själva, deras pappa tog fyraåringen och min syster tog bebisen medan hon skrek "Vi offrar barnvagnen!". 😂 Det gick bra, både ungarna, deras föräldrar, barnvagnen och tjurarna överlevde. 😁 (Det var skyltat att det kunde vara djur i hagen men min syster är inte alltid så uppmärksam. 🙄) Jag pratar självklart med mina egna hundar och med hästarna i "mitt" stall, antagligen är de urless på att höra min röst jämt! Dock använder jag vanligt språk och relativt normal röst. Jag pratar även med grannens hästar när jag går förbi men främmande djur brukar jag inte prata med. När jag jobbade på lantgård var det olika röster som gällde beroende på djurslag när man skulle kalla in dem. Jag vet faktiskt inte varför men djuren lyssnade på respektive röstläge.


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Upp till toppen
Annons: