Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: karriÀr-och-yrkesliv
LĂ€st 734 ggr
Soligajag1
1

Godmorgon tisdag 25 Juni

Godmorgon đŸ™‚

Nu Ă€r det 14 grader och halvklart . Jag ska cykla till  det nya jobbet om ett tag , ska bli sĂ„ spĂ€nnande đŸ˜‰. Finsktalande undersköterska  inom HemtjĂ€nsten . I början ska jag fĂ„ gĂ„ med en handledare , sĂ„ fĂ„r vi se sen. 

Önskar er alla en fin Tisdag ! đŸ™‚

HH đŸ™‚

Fransu
2

God morgon!

Soligt ute. Vet inte temperatur Ă€n. Ska ut pĂ„ morgonpromenad om en stund. Är ledig idag.

#0 Grattis, du fick jobbet. Vad roligt! Hoppas du ska trivas. 🙂

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

MonicaLagerquist
1

God morgon

Uppe med tuppen idag. Kunde inte sova.

Vi mÄste in till stan idag. Hundmaten Àr slut.

Stolt Àgare till tre La permer

Maria
1

Godmorgon pĂ„ er. 

Jag ska pÄ Äterbesök till lÀkare idag.

#0 Lycka till med nya jobbet.🙂

/Maria

Soligajag1
0

#1 #3 , Tackar sĂ„ mycket ! Tar en kopp kaffe innan starten ! đŸ˜€â€ïžâ˜•ïž

HH đŸ™‚

Fridaaaa
1

God morgon!

#0 Lycka till idag :) 

SjÀlv Àr man ledig idag, udda vecka, jobbar varannan dag, tre dagar bara denna veckan. Men lite skönt :)

Medarbetare: SĂ€llskapskaniner, Support.

JMW
1

Morrn! Lycka till pĂ„ nya jobbet Soligajag! 

Solen skiner, tvÀttmaskinen gÄr för fullt och jag ska nu sÀtta mig ute med kaffe och bara njuta.

#2 Har du inte funderat pÄ att köpa hundmaten pÄ nÀtet? SÄ bekvÀmt och man fÄr det hemlevererat. Skönt att slippa slÀpa pÄ stora sÀckar.

MonicaLagerquist
2

#6 Vic Àter nlötmat och Barf. Lite knöligt att köpa pÄ nÀtet.

Stolt Àgare till tre La permer

Totum
1

God morgon. Det Ă€r lĂ€nge sedan jag var hĂ€rinne nu, men bĂ€ttre sent Ă€n aldrig. Fint vĂ€der idag ocksĂ„ och nu vĂ€ntas vĂ€rmebölja lĂ€ste jag. Ska ivĂ€g och handla nu och dĂ„ blir det bl.a glass i stora lass sĂ„ jag har nĂ„got till barnbarnen nĂ€r de kommer och hĂ€lsar pĂ„. I övrigt tar jag dagen som den kommer - livet som nybliven pensionĂ€r. Har inte riktigt vant mig Ă€n, men det kommer vĂ€l. Ha en riktigt fin dag allesammans. ☀

[[eskils_]]
1

#0 Grattis till nya jobbet! 🙂

#8 Man vĂ€njer sig snart vid pensionĂ€rslivet. Finns hur mycket som helst att göra

Totum
0

#9 Ja, jag börjar förstĂ„ dem jag förr hörde sa att de inte fatta hur de hann förr dĂ„ de jobbade 😄

JMW
0

#7 Okej, dĂ„ förstĂ„r jag. đŸ˜‰

aggeelin
1

Godmorgon sent pĂ„ dagen! #0 Grattis till jobbet 
 som jag inte förstod vad innebĂ€r - innebĂ€r det att du ska tala finska i hemtjĂ€nsten?

Aggeelin / medarbetare pÄ Livskvalitet

Soligajag1
0

Hejsan ! 

Nu har jag kommit hem efter en ny jobbdag , Tack alla för uppmuntran till jobbet . Skönt o va ledig Frida đŸ™‚

#12  Tack Aggelin , ja, dem sökte en finsktalande undersköterska , eftersom jag pratar flytande finska fick jag tjĂ€nsten , ( gĂ„r pĂ„ upplĂ€rning nu med en handledare ) Det va roligt .  Deras kunder Ă€r finlĂ€ndare , vill kunna prata sitt sprĂ„k med hemtjĂ€nstpersonalen.

HH đŸ™‚