Godmorgon tisdag 25 Juni
Godmorgon đ
Nu Ă€r det 14 grader och halvklart . Jag ska cykla till det nya jobbet om ett tag , ska bli sĂ„ spĂ€nnande đ. Finsktalande undersköterska inom HemtjĂ€nsten . I början ska jag fĂ„ gĂ„ med en handledare , sĂ„ fĂ„r vi se sen.
Ănskar er alla en fin Tisdag ! đ
HH đ
God morgon!
Soligt ute. Vet inte temperatur Ă€n. Ska ut pĂ„ morgonpromenad om en stund. Ăr ledig idag.
#0 Grattis, du fick jobbet. Vad roligt! Hoppas du ska trivas. đ
"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."
God morgon
Uppe med tuppen idag. Kunde inte sova.
Vi mÄste in till stan idag. Hundmaten Àr slut.
Stolt Àgare till tre La permer
Godmorgon pÄ er.
Jag ska pÄ Äterbesök till lÀkare idag.
#0 Lycka till med nya jobbet.đ
/Maria
#1 #3 , Tackar sĂ„ mycket ! Tar en kopp kaffe innan starten ! đâ€ïžâïž
HH đ
God morgon!
#0 Lycka till idag :)
SjÀlv Àr man ledig idag, udda vecka, jobbar varannan dag, tre dagar bara denna veckan. Men lite skönt :)
Medarbetare: SĂ€llskapskaniner, Support.
Morrn! Lycka till pÄ nya jobbet Soligajag!
Solen skiner, tvÀttmaskinen gÄr för fullt och jag ska nu sÀtta mig ute med kaffe och bara njuta.
#2 Har du inte funderat pÄ att köpa hundmaten pÄ nÀtet? SÄ bekvÀmt och man fÄr det hemlevererat. Skönt att slippa slÀpa pÄ stora sÀckar.
#6 Vic Àter nlötmat och Barf. Lite knöligt att köpa pÄ nÀtet.
Stolt Àgare till tre La permer
God morgon. Det Ă€r lĂ€nge sedan jag var hĂ€rinne nu, men bĂ€ttre sent Ă€n aldrig. Fint vĂ€der idag ocksĂ„ och nu vĂ€ntas vĂ€rmebölja lĂ€ste jag. Ska ivĂ€g och handla nu och dĂ„ blir det bl.a glass i stora lass sĂ„ jag har nĂ„got till barnbarnen nĂ€r de kommer och hĂ€lsar pĂ„. I övrigt tar jag dagen som den kommer - livet som nybliven pensionĂ€r. Har inte riktigt vant mig Ă€n, men det kommer vĂ€l. Ha en riktigt fin dag allesammans. âïž
#0 Grattis till nya jobbet! đ
#8 Man vĂ€njer sig snart vid pensionĂ€rslivet. Finns hur mycket som helst att göraâŠ
#9 Ja, jag börjar förstĂ„ dem jag förr hörde sa att de inte fatta hur de hann förr dĂ„ de jobbade đ
#7 Okej, dĂ„ förstĂ„r jag. đ
Godmorgon sent pÄ dagen! #0 Grattis till jobbet ⊠som jag inte förstod vad innebÀr - innebÀr det att du ska tala finska i hemtjÀnsten?
Aggeelin / medarbetare pÄ Livskvalitet
Hejsan !
Nu har jag kommit hem efter en ny jobbdag , Tack alla för uppmuntran till jobbet . Skönt o va ledig Frida đ
#12 Tack Aggelin , ja, dem sökte en finsktalande undersköterska , eftersom jag pratar flytande finska fick jag tjÀnsten , ( gÄr pÄ upplÀrning nu med en handledare ) Det va roligt . Deras kunder Àr finlÀndare , vill kunna prata sitt sprÄk med hemtjÀnstpersonalen.
HH đ