Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: fritid-och-hobby
LĂ€st 609 ggr
Soligajag1
2

Godmorgon tisdag 28 maj

Godmorgon !!! Tjoho !! đŸ™‚đŸ‘ 

Var Ă€r ni alla  ?? Jag har vart uppe sen 06.00 pip! đŸ˜‚ 

GrĂ€ddat plĂ€ttar till pappa min !  hallonsylt till , grĂ€dden slopar vi . . 

Blev en Äppelkaka med!!!  Det fĂ„r han ta en liten bit av till kaffet! đŸ™‚ 

Sen blev det tvĂ„ trisslotter ( han vann pĂ„ dem han fick nĂ€r han fyllde 90 pĂ„ Valborg) đŸ‘ Nu hĂ„ller vi tummarna för storvinsten!! 

Poesin kommer senare!!! Men Ni kan gĂ€rna lĂ€mna en Tisdagsdikt  till oss att njuta av!! Kramar till er alla dĂ€rute ! đŸ€— Soligajag1 â˜€ïž

HH đŸ™‚

Maria
2

Godmorgon pÄ er.

#0 Jösses vad morgonpigg du Àr och vad mycket du har fÄtt gjort redan.

(Tog mig friheten att Àndra rubriken sÄ Àr det lÀttare om man vill söka)

/Maria

MonicaLagerquist
1

God morgon Vi fick rekommendationer frÄn vÄr svensktalande personal hÀr nere att gÄ till en affÀr som heter Deco dÀr man kan handla mat, vatten,öl och vin. Vi letade i timmar innan vi hittade dit. Det Àr ca tre km dit.Lite jobbigt nÀr man ska bÀra hem varorna. Vi mÄste ju bÀra hem allt vatten vi dricker. IgÄr hittade vi en större mataffÀr tvÀrs över vÀgen ut frÄn vÄrt syskonhotell som ligger ihop med vÄrt hotell via en glasad gÄng. Vi Àter frukosten pÄ det hotellet sÄ det Àr vÀldigt nÀra. Vi handlade dÀr igÄr och vi kommer att fortsÀtta att göra vÄra inköp dÀr.

Kattutan men stolt PlÄtis Àgare

Maria
2

#2 Alltid bra nÀr man hittar en affÀr man trivs med. Det Àr sÄ roligt att handla i mataffÀrer utomlands tycker jag.

/Maria

aggeelin
2
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Godmorgon! Snart dags för jobbet och Maxen fÄr följa med in. Han fÄr lite gott nÀr han kommer med in.

Aggeelin / medarbetare pÄ Livskvalitet

Maria
1

#4 SÄ fin han Àr.

/Maria

Soligajag1
0

Hallojsen igen ! đŸ™‚ 

#1 Tackar sĂ„ mycket för kommentar! 

Ingen fara att du Ă€ndrade , bara bra tycker jag . Joo , jag har vart i farten tidigt . Är ju en morrontupp đŸ˜‚ ( men , jag satt faktiskt pĂ„ klockan , vaknade 5 min före đŸ˜‰) 

Satt igĂ„ng genast , ( hade plockat fram för kakor och fixat Ă€pplen igĂ„r kvĂ€ll , sĂ„ dĂ„ gick det snabbare ) Kakan i ugnen + grĂ€ddade plĂ€ttar ! đŸ™‚ 

Hemma nu , tar det lugnt en stund, sen hinner jag baka en kaka till innan min svĂ€gerska kommer och hĂ€mtar mig , Ă„ka till Ikea och köpa en klĂ€dstĂ€llning till Loppiset pĂ„ Lördag!  

#4 SĂ„ fin Maxen Ă€r !! Vad Ă€r det för ras ? 

#2 Ja, va mysigt att ni hittat en affĂ€r som ni Ă€r nöjda med . đŸ™‚ Jag funderar pĂ„ att Ă„ka utomlands nĂ€r jag fyller 60 . Men vet inte var Ă€n , har inte bestĂ€llt nĂ„gon resa . NĂ€r jag har semester , dĂ„ tĂ€nker jag sĂ„hĂ€r: StĂ€nger av allt , telefon , nĂ€tet ( berĂ€ttar att jag Ă€r pĂ„ semester och njuter av den ) đŸ™‚ Tar med mig en massa böcker ,  lyssnar Ă€ven pĂ„ Storytel.se  .

HH đŸ™‚

flocken
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ja vilken dag. Hur kan vissa dagar vara sÄ kaotiska sÄ man bryter ihop. Tankkortet ur funktion. Inga problem, tog andra kortet hund nr 1 drog. NÀr han vÀl var i koppel började hund nr 2. Ropade jag drog han Ät andra hÄllet. Denna hund Àr super i vanliga fall. Brukar alltid lita pÄ honom. Band fast resten av hundarna i ett trÀd. Tog mig 15 min innan hund nr 2 var fast. Under tiden slet hund nr1 sönder kopplet. SÄ traskade han ivÀg men kom som tur var direkt. Fortsatte min promenad. SÄ drog hund nr 3 efter djur. O han har ALDRIG brytt sig. Inte ens nÀr de Àr i trÀdgÄrden bredvid honom. DÄ brast det. VÀnde o gick till bilen. 3 km pÄ 75 min. DÄ brast det för mig. Hoppas resten av dagen blir lugnare

..
SajtvÀrd sÀllskapskaniner och hÀst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

akvarium123
1

#3 Vad kul att du tycker det Ă€r roligt. SjĂ€lv sĂ„ tycker man kanske inte det Ă€r det roligaste man gjort och dĂ„ Ă€r det inte det att Ă„ka ut handla utan att just frĂ„ga personalen var sakerna finns. Inte sĂ„ lĂ€tt att sĂ€ga bakpulver pĂ„ engelska direkt och att dĂ„ försöka förklara med den dĂ„liga engelskan man har sĂ„ vet man inte riktigt vad man sagt och inte sagt😃

Men du kanske Àr duktig pÄ engelska?