Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: dagens-hälsning
Läst 375 ggr
MonicaLagerquist
0

God morgon söndag 31 mars

God morgon

Just fått min klocka fixad av mannen så nu har den sommar tid.☀️

Inga direkta planer för dagen Krukan med Potatis ska väl bäras ut nu på morgonen och in ikväll.Det ska bli spännande att se när den tänker att börja blomma.

Kattutan men stolt Plåtis ägare

Maria
1

Godmorgon på er. Idag skiner solen hos.

Min man har tänt en brasa för vi hade så kallt inne. Alla element är iskalla.

/Maria

MonicaLagerquist
1

#1 Det är så härligt att elda.Det doftar så gott.

JMW
0

Morrn!

Visst är det härligt att elda men man kan bli ganska less på det. Jag tänder i vedspis och kakelugn varje dag hela vintern så nu tycker jag inte det är så roligt längre. 

Vi har 5 grader här och lite sol och mulet om vartannat. Ska försöka jobba lite mer ute. Höll på några timmar igår men det var ju så förbaskat blåsigt.

MonicaLagerquist
0

#3 Vi behöver bara elda i kakelugnen varannan dag under víntern Är det  riktigt kallt kan det behövas varje dag men det är sällan

JMW
0

#3 Jo det är så här med om det inte är rejält kallt. Kakelugnen jag eldar i finns på övervåningen och det är den enda värmekällan där. Det finns inga element.

Vedspisen är vår enda värmekälla på nedervåningen bortsett från ett element på toa.

MonicaLagerquist
0

#5 Vi har ju elvärme men vi använder den aldrig. Så kakelugnen är vår värmekälla och den står på nedervåningen. Murstocken går igenom sovrummet och ger värme där.

Maria
0

Igår gjorde jag Krabbelurer🙂. Jag har inte gjort det sedan sonen var liten tror jag och han älskade det.

Jag tänkte att jag får göra en provomgång nu efter så många år. Lille barnbarnet kanske gillar dessa. Tomteplättar kallar vissa dem också tror jag.

/Maria