Ikea - gillar du att strosa runt där?
Jag har just varit på Ikea - för mig en prövning varje gång. Idag blev jag glad för de hade ingen musik på och inga hysteriska reklam-tv-apparater igång. Väldigt lite folk eftersom jag hängde på låset kl 10.
Med musik så kan jag inte tänka - jag vill bara springa ut. Idag var det lugnt och jag fick tag i 3 av 4 grejer som jag ville köpa.
ett par lakan, ett bra pennställ till skrivbordet, ett par förvaringskorgar till min Kallax-hylla men besticklådorna som jag saknar var slut - så det får bli en ny prövning om 1 eller 2 veckor igen.
OM jag går in på ikeas hemsida så kan man ju skapa en köplista och klicka i en plocktjänst - då behöver man bara gå till en speciell kassa och betala och hämta grejerna som dom har plockat ihop - jag har ett projekt och det är att organisera mina kökslådor - köket är ett ikeakök och då tänkte jag flytta ner tallrikar och de lite tyngre grejerna och ha de lite lättare sakerna i överskåpen. Då ska jag använda mig av plocktjänsten.
Jag såg oxå en trevlig bordslampa som jag lurade på en stund men jag kunde inte bestämma mig. så jag får fortsätta lura..
https://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/40388853/
gillar du Ikea? gillar du att bara vandra runt och titta? Störs du utav musik/reklam?
Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃
Jag har svårt för att bara gå och titta.
Ska vi till Ikea så har jag en lista och vi har ju ändå varit där såpass många gånger så man vet på ett ungefär vart man ska gå. Jag vill att det ska gå fort när jag handlar och det gäller allt från mat, kläder möbler osv😉
Jag vill gärna ha en korv på vägen ut och en mjukglass😃
/Maria
Det här med musik på Ikea har jag faktiskt inte tänkt på. Spelar de musik?
/Maria
Jag kan tycka det är lite kul att strosa/handla på Ikea. Dessvärre så blir det mer sällan, knappt en gång om året. Jag har 12 mil till närmaste Ikea vilket är lite synd. De har ju grejer jag skulle köpa om det låg närmare.
Nej. När jag ska till IKEA har jag med mig en lista på vad jag ska handla. Men jag tar alltid en runda i fyndavdelningen 🙂.
Ska till IKEA nästa söndag med svärmor. Har bara 5 mil. Åker oftare den mörka årstiden. Alla underbara värmeljus. Vi brukar även äta mat där. Brukar försöka göra något med svärmor regelbundet. O känns ännu viktigare nu när svärfar gick bort förra veckan. Ikea är även perfekt för julklappar
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering
Jag gillar inte att gå på IKEA så värst mycket. Alltså, jag gillar ju att köpa grejer om det är något speciellt jag är ute efter, men det är ju inte själva vandrandet där inne som är kul, utan snarare att få hem nya grejer. Jag gillar dock att äta i restaurangen 😇 Mat går ju alltid ner liksom. Och att köpa eller lukta på doftljus, det är också kul!
Vi har varit väldigt mycket på IKEA senaste tiden då vi har ritat och köpt vårt nya kök där.
Jag gillar inte att gå runt och kikas utan går direkt dit jag ska och sen ut.
Kattutan men stolt Plåtis ägare
Har bara varit på IKEA en enda gång och det är säkert mer än 40 år sedan. Minns inte mycket mer än platta paket på hög på något ställe.
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
Som #2 Maria säger så har jag aldrig heller hört att det är någon musik i det Ikea varuhuset jag åker till. Båda är i Göteborg, Kållered eller Bäckebol. Någon som varit vid något av dessa 2 varuhusen och hört att det spelas musik? Men det kanske är olika bland de olika varuhusen🤔 Eller så har jag bara inte tänkt på musiken alls.
#9 Det är dessa två varuhus vi också åker till😉
/Maria
Det är IKEA Kållered som gäller här med och jag har nog aldrig hört musik där, eller skränande TV-apparater. Som tur är 😊 Jag strosar helst inte i någon butik alls. Skriver alltid lista om jag ska till en fysisk butik. På nätet däremot kan jag fönstershoppa i evigheter 😁
Jag handlar på Ikea Uddevalla, om det är bara där de spelar musik så kan man säkert be dem åtminstone att sänka volymen. 🙂
Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃
Jag gillar att gå runt och kika på alla saker, dock är jag inte på Ikea så ofta. Det brukar bli 2-3 år mellan besöken (har ca 23,5 mil till närmaste Ikea - så när jag behöver någonting därifrån är det enklast att beställa).
Avskyr Ikea och stora shoppinglador
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Jag gillar verkligen inte stora varuhus. Så därför tittar jag på nätet och beställer hem det jag vill ha. Kostar en del i frakt, men det tar jag bara jag slipper varuhusen. 😄
Jag är inte så mycket för shopping och vi har drygt 10 mil till närmaste IKEA-varuhus. Det blir väl ca en gång per år att vi åker dit och då är det ofta något speciellt jag är ute efter att köpa så jag åker inte dit bara för att gå runt och titta. Musik har jag aldrig tänkt på om det spelas där.
Jag tänker inte på om det är skvalmusik runt omkring och reklam-tv bryr jag mig inte om, brukar gå runt och titta på andra saker jag tänkt handla. Det finns fler utställningar av rum som kan inspirera 👍 Fast är det mycket folk så försöker jag snabba på lite.