Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: dagens-hälsning
Läst 1019 ggr
Maria
0

Godmorgon fredag 24 augusti

Godmorgon på er från ett regnigt Göteborg.

Det känns som om det har regnat hela natten. Varje gång jag varit uppe i alla fall. Vi har 15 grader just nu.

Det blir att ta på sig gummistövlar och fälla upp paraplyet.🙂

Hoppas ni får en fin fredag.

/Maria

aggeelin
0

Godmorgon! JAG ska ha det så bra det någonsin går här i Grekland där jag laddar mina batterier. Jag simmar och kopplar av så mycket jag kan, förutom när jag svarar på jobbmail

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Mooniq
0

Mårning. En ledig fm, och sen blir det jobbhelg för min del. Ska hinna köpa en present idag till en kompis som fyller i morgon - så i morgon em blir det grattisfika. 

Det regnade hela dagen igår och även inatt och jag känner bara frid o glädje i själen - jag gillar inte annars att det regnar. 

Igår blev det en riktigt rolig em med 2 kompisar - vi åkte o käkade dagens lunch i ett pyttesamhälle som heter Hamburgsund och sen blev det en sväng till plantskolan Solliden i Hunnebostrand - massa fint där. Hittade massa grönkål som växter - rejäla plantor och kanske den nyttigaste växten att äta - hittar du grönkål i butiken så finstrimla den + skivad svamp + finhackad lök och stek ihop i smör med lite salt - jättegott till tex stekt kött.  Nästa år ska jag odla grönkål i rejäla krukor

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

Maria
1

#1 Ha det så härligt

#2 Hamburgsund har jag besökt många gånger.

/Maria

MonicaLagerquist
0

God morgon

Det kommer en bärgare hit idag som ska hämta sonens bil som har stått på vår uppfart hela sommaren. Han hade ju ett motorhaveri i våras och nu har nya motorn kommit från USA så nu ska bilen härifrån.

Vi vet bara att bärgaren kommer under dagen inte alls när.

Sonen som bor hemma ska vakta i hamnen i kväll så vi måste se till att äta i god tid. Han börjar jobba vid sex och det tar ju 20 minuter att gå ner till hamnen.

Kattutan men stolt Plåtis ägare

worst
0

God morgon!

20 grader och sol!
Igår fick jag mycket gjort, gick t o m iväg och röstade, så nu är det gjort!
Idag har jag bara några småplaner för…

Fransu
1

God middag!

Idag ringde min pappa och behövde ha hjälp att komma i kontakt med vårdcentralen han gick på här i Sverige innan han flyttade till Finland. Hans vårdcentral i Finland hade i juni skickat en förfrågan om ett provsvar till vc:n i Sverige. Men det har inte kommit något svar. Pappa har försökt komma i kontakt med vc:n i Sverige, men inte lyckats. Så han bad mig ringa. Jag gjorde det, fick lämna pappas personnummer och mitt telefonnummer på svararen så ringde dom upp mig senare. Det visade sig att dom hade fått ett brev från Finland i juni, på finska! Dom hade scannat in brevet i pappas journaler. Men dom förstod ju inte vad som stod där. Jag fick förklarat läget för dom och det ordnar sig nu. Men hur tänkte dom i Finland? Trodde dom att alla i Sverige kan finska? 😃 Dom kunde ju åtminstone ha skrivit på engelska.

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

Maria
0

#6 Men käre nån. Sedan kan man ju tycka att det även är mottagarens ansvar att tyda en remiss också och inte bara scanna in den. De kunde ju lika gärna lägga den i sekretessåtervinningen med en gång. Så dåligt skött från båda håll.

/Maria

[[eskils_]]
1

God eftermiddag! Växlande molnighet och 22 grader här, lagom. Inga särskilda planer för dagen.

#2 Hamburgsund är fint tycker jag också!

#6 Dåligt skött från båda håll tycker jag också.

Fransu
0

#7 och #8 Ni har rätt. Det gäller dessutom en viktig grej om pappas hälsa som nu blivit försenat på grund av slarv från båda håll.

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

aggeelin
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hälsningar från en solig baddag!

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

MonicaLagerquist
0

Vad härligt det ser ut.

Kattutan men stolt Plåtis ägare

Maria
0

#10 Åh så skönt.

/Maria