Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: mat-och-dryck-livets-goda
Läst 711 ggr
Fransu
0

Tycker du om glass?

Gillar ni glass? (Dum fråga kanske, finns det någon som inte tycker om glass? 😃 Inte för det skulle vara fel på något vis.) Äter ni glass året om, eller framförallt på sommaren? Har ni någon favoritglass? Finns det glassar ni absolut inte tycker om?

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

MonicaLagerquist
0

Jag gillar glass men försöker att undvika att äta det pga viktproblem.

Stolt ägare till tre La permer

Scorpio97
0

Absolut, jag älskar glass. Föredrar riktig vaniljgräddglass alternativt isglass. Billig "gräddglass" som mest består av vatten är ingen höjdare enligt mig. Är inte så förtjust i chokladglass, jordgubbsglass osv heller. Tycker oftast det smakar konstgjort/knepigt. Däremot har jag gärna färska bär, chokladsås och/eller maränger till. 

Äter glass året om. Det har hänt mer än en gång att jag stått och väntat på bussen och ätit pinnglass medan det snöar. Då kan man få lite roliga blickar, haha. Men jag tycker i princip alltid att det är för varmt så glass fungerar alltid för mig.

Numera försöker jag dock undvika sötsaker, så försöker även låta bli glass. Har tänkt göra hemmagjord glass utan sötning (eller åtminstone utan socker) men det har inte blivit av än.

//Jessie

Carmarino
0

Äter inte glass så ofta, men just nu håller jag på och testar att göra lite olika glassorter, och de är jättegoda. Annars är min favorit Nogger.

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Maria
0

Jag älskar glass.

Mitt första jobb på 70-talet i Göteborg var på det nyöppnade Glasscaféet på Avenyn. Vi gjorde glassen där på andra våningen men bara äkta råvaror och grädde. Glassen var ljuvlig.😛 Det var väldigt nytt då med salladsbarer och glassbarer i kombination och stället var väldigt populärt. Det fanns ett ställe till som hette Lionis men de hade bara sallader om jag minns rätt.

Numera har jag dragit in på glass på grund av att jag gick upp i vikt men jag skulle gladeligen kunna äta glass varje dag,

/Maria

Novachan
0

Jag är inte lika förtjust i kulglass som med "enstaka glass på pinne eller färdig i strut" som t.ex. Magnum, Twister, Piggelin. Vanilj och fruktiga glass-smaker gillar jag bäst. Hoppas att jag kommer kunna äta vanlig glass av mjölk igen men nu blir det isglass och sorbet som gäller, men det är ju gott det också. En positiv sak med det är att det ofta brukar vara billigare att köpa att köpa isglass, iaf när det är enstaka, samt att isglassarna ofta finns kvar i kyldisken även fast det kan vara magert med glass.

Jag är sån som äter glass när jag är sugen på det, alltså spelar ingen roll när på året, har alltid varit så. När jag var barn åt man mer glass på sommaren när familjen var på semester någonstans men nu har jag nog ätit mer glass under det kalla halvåret när jag varit ute någonstans och har sötsug eller inte har så mycket annat jag kan äta - extra bra att det ofta är billigare då

fruktgumman
0

Ja vaniljglass som jag gör själv av grädde och äggula.

Tarotstollan
0

Älskar glass men inte de med yoghurt i.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Mooniq
0

Äter sällan eller aldrig köpe-glass. Jag gör egen av Philadephiaost, ägg och sötströ  - kan leta fram receptet o lägga in för den är jättegod och trevlig att bjuda på till fika.

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

Fransu
0

Sorbet och isglass (undantaget piggelin och ananas split) är jag inte så förtjust i. Annars tycker jag mycket om glass. Jag äter glass året om, men mest på sommaren.

Jag har hört att det ska finnas väldigt god glass i Italien. Så jag vill gärna åka dit någon gång för att äta glass. 🙂

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

[[eskils_]]
0

Gillar glass och äter (kanske lite för) ofta. Magnum är en favorit. 🙂

JMW
0

Jag gillar glass och äter det emellanåt året runt. Vill gärna ha glass med smak, inte så förtjust i vaniljglass. Det får gärna vara choklad. Äter ytterst sällan pinnglass men för ett antal år sedan hade Magnum en som var i bara choklad. Vansinnigt god men det försvann, såklart.

Lillyrod
0

Om jag köper är Nogger favoriten annars vaniljglass med hemmagjord chokladsås, mums 🙂

Carmarino
2

Gjorde två omgångar glass idag; en med Amarulalikör och en med Limoncello citronlikör. Gott! 🙂

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Travis D
0

Jag äter glass året om :) Ibland 3 gånger om dagen :) Idag och igår har jag totalt ätit 5 glassar (litet glass matvrak här)
Mina favoriter är hasselnötsglass (från thelins men finns också på ica), Daim strut och sandwich.

Denna kommentar har tagits bort.