Godmorgon torsdag 26 juli
Godmorgon på er .
Vi har ytterligare en strålande dag i Göteborg med 23 grader i skuggar nu. Det var 16 grader när min man gick upp för två timmar sedan ungefär.
I går fick vi gjort en massa småplock hemma trots värmen. Vårt lilla uterum har numera inga glasfönster utan vanliga fönster och en glasdörr istället. Nedanför fönstren har vi vanlig panel så det har blivit någon slags veranda kan man väl säga.😉
De gamla glasfönstren hade fått en viss kondens innanför så de hade blivit så fula.
/Maria
Mårning. När jag låste dörren i morse så var det bara 14.5 grader ute. Underbart. Promenaden kändes lättare och det blev 7 km. Några lediga timmar innan det är dags att gå till jobbet. Vädergudarna pratar om riktigt varmt väder idag och i morgon på många håll i landet - håll ut, gör en regndans - snart är regnet här.. 😃
Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃
God morgon
Mitt huvud jobbar för högtryck runt svärmors flytt. I natt kom jag på att jag inte har adressändrat ICA men tydligen går det också automatiskt om man adressändrar till Skatteverket.
Idag får det lov att bli en tur in till Enköping.Mannen måste klippa sig.
Kattutan men stolt Plåtis ägare
Morrn!
Idag är det helt vindstilla och just nu 24 grader. Tror inte jag varit inomhus en sommar så mycket som denna.

God morgon!
28 grader i skuggan redan, det lovar inte gott!
Snart blir jag ensam och kattvakt i några dagar!
God förmiddag. Hos mig i Ångermanland är det "bara" 22 grader i skuggan just nu. Det börjar kännas som en normal sommar efter den värsta värmen i mannaminne. I natt har det dessutom regnat så jag hoppas de värsta skogsbränderna fått så de tiger! Håller på att koka en kräm och ska kyla ner den till lunch. Kall mat är nästan allt jag får ner när det är varmt. Ha en fin dag alla Livskvaliteare 😊
Vi har varit på Ikea och småhandlat och ätit brunch. Äggröra och bacon bland annat. Vi har köpt nya filtar till katterna. Jag brukar vika och vända filtarna på deras sovplatser och till sist slänga när de blivit alldeles för håriga.
/Maria
Godmiddag. Årets hittills varmaste dag. Snart 30 grader i skuggan här. Usch.
På besök i en fantastisk park!
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Galet varmt idag! Vi kom hem från Bauhaus för en stund sen, där hade de ingen ac verkade det som, var minst 35 grader där och inte kul alls. Men vi fick tag på det vi skulle, bl.a tujor, jord och vattenkanna.
Nu monterar mannen vår nya paviljong och jag ska göra en insats med snart också!
/Christina
Varit nere hos svärmor och satt upp en omgång gardiner. Har en omgång med mig hem som behöver sys lite innan det ska upp imorgon.
Kattutan men stolt Plåtis ägare