Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: ordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 547 ggr
Huygens
3

Kallt i sommar?

Tycker du att det är kallt i sommar?

Inga problem ifall du åker med Västtrafik. Bussarna låter nämligen elementen gå på full värme. SVT

Västtrafik säger sej inte kunna göra något åt den varma sommaren och värmeelementen fungerar precis som dom ska fungera.

Maria
0

Jag åker mycket buss och spårvagn och visst är det varmt men jag vet inte riktigt vad man har för förväntningar? Att elementen är på har säkert bara varit ett tillfälligt fel. Inget jag har märkt.

/Maria

Tant Grön
3

Har råkat ut för det men inte i år. Frågade chauffören då och han sa att det var något fel så det inte gick att stänga av. Stackars chaufförer som skall jobba i den värmen. Annars tycker jag att Stockholms tunnelbana är värre.

Maria
3

#2 Jag håller med. Chaufförerna är ju de som det verkligen är synd om. Vi andra ska förmodligen bara åka en sträcka.

/Maria

Huygens
2

Jag har lärt mej att byta säte, så jag inte sitter rakt ovanpå värmeelementet. Första gången jag stöttet till ett hett element med foten, upptäckte hur hett det var, gick till bussföraren (ett antal år sedan) och denne sa att det inte gick att stänga av värmen, trodde jag att det måste komma en strömbrytare till elementen på nyare bussmodeller.

Tant Grön
1

#4 Men alla bussar är ju inte så, måste vara fel på just den bussen.

Huygens
0

Det har varit mer än en buss med heta väremeelement, kan jag säga och jag kan inte begripa varför Västtrafik ej installerat en enkel strömbrytare på sladden, hos föraren, till dessa heta värmeelement. Det är som om cheferna vill trakassera folk. Västtrafik har egna stora verkstäder som kan utföra arbete på bussarna. Tänder / släcker du en lampa i taket eller en lampa på bordet, trycker du bara på en knapp på lampsladden eller en knapp på väggen, som bryter strömmen.

Varför har dessa värmeelement ingen strömbrytare? Det räcker att bryta strömmen, så värmer elementen inte längre i sommarhettan.

Maria
1

Nu kan jag inte så mycket om element, elektricitet eller bussar men det låter som det är mer avancerade system än en strömbrytarknapp 😉

/Maria

akvarium123
0

Om jag ska vara helt ärlig så har jag aldrig ens känt att det varit så varmt i västtrafiks bussar. Mer kallt! Och då har jag åkt denna sommaren kanske 20 gånger utan att känt att det är varmt. Snarare kallt och skönt. Samma på vintern jätteskönt och härligt (alldeles lagom) så detta med att det är varmt det har jag aldrig känt av detta året.