Godmorgon tisdag 8 maj
Godmorgon på er.
Idag ska vi iväg till sonen och hans familj. Min man har varit där några dagar nu och de har byggt ett nytt barnrum. Nu sista dagen åker jag med. Jag kan ta hand om den lille när det "brötas"
I natt har jag haft lille Lakritz liggandes mellan mina knän så jag känner mig stel som en pinne. Våra katter är ju mer eller mindre aldrig i våra sängar så jag kände mig riktigt hedrad😉
Hoppas ni får en fin tisdag.
/Maria
Mårning allesammans.
Slöar lite med kaffe och om en stund ska jag åka och besiktiga bilen. Hoppas de inte hittar några anmärkningar. Sen åter hem och svida om och ut o gå. Det ska bli en riktigt härlig dag idag oxå, så altanen hägrar under em/kvällen. I övrigt inga måsten på agendan.
Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃
God morgon 🙂
Här är mulet och 9 grader. Det är mulet i själen också. Idag är det sista dagen jag har en fru. I morgon när jag kommer hem från dialysen är hon borta och sängen bredvid min kommer att gapa tom för alltid. Jag är totalt förkrossad och trasig inuti, men jag måste hålla ihop mig för våra barns skull, de kommer att bo kvar här med mig.
#2 Usch Peter. Det är så ledsamt och svårt att ens föreställa sig.😕 Det gör så ont att veta trots att vi bara känner varandra genom "nätet"
Så bra att du har barnen och jag hoppas innerligt att er lilla familj kan få ro så småningom.
/Maria
#2 Peter TM
Fy sjutton så tungt - speciellt om man är den som inte vill. Lider med dig men hoppas att ni ändå kan ha en bra vän-relation, om inte annat för barnen. 😕
Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃
Så ledsamt!🤗😕
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
#2 Oj så tråkigt.
#2 så tråkigt Peter. Hoppas du så småningom kommer hitta glädjen igen. Kan inte tänka mig livet utan min man. Han är mitt allt. Men man vet aldrig hur framtiden ser ut. …… Sommar värme idag oxå. Precis smörjt in mig i myggmedel. Ska undersöka en ny skogsväg idag.
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering
#2 oj. Jag ryser u hela kroppen. Vad är det som händer? Det här har jag missat totalt. Så ledsen … För din skull Peter
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
#2 Så förfärligt. Kan inte tänka tanken att leva utan min man.
Lider med dig.💔
Här ska det förhoppningsvis komma upp en mast.Det fanns ingen tid vid mastkranen ledig igår.
Kattutan men stolt Plåtis ägare

#2 Nej, vad tråkigt att höra! Alltid förfärligt att höra om förhållanden som går i kras…
Här skiner en varm sol in genom fönstret och det är 18 grader. Dagens plan är att lägga in data åt min förening i eftermiddag.
Tack för omtanken alla, ja, jag går genom den värsta skärselden i livet just nu.
#8 Maria, det är nytt för mig också, jag fick veta i lördags …
#11 oj i lördags! Så fort det går - då går det inte att hänga med på något vis i själ och hjärta
Åh, Peter. Jag är verkligen ledsen för din skull. Att skiljas är en livskris. Jag upplever dig som en väldigt stark människa, så du fixar detta. Men jobbigt är det ju hur som helst. Hoppas ni kan vara vänner ändå.
"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."
Jag är helt sönder inuti, vi har levt ihop i 25 år och jag älskar henne av hela minsjäl och mitt hjärta. Jag är inte arg på henne, vi har en bra relation och även hon är förkrossad över vad detta gör med mig och barnen. Jag förstår också orsakerna bakom och varför det inte går att backa på.
Hon kommer att hjälpa oss med sånt jag inte klarar, jag har mist körkortet och kan inte veckohandla till exempel. Jag och barnen landar väl så småningom, men än så länge svider det svårt i bröstet. Jag vill inte att hon går och jag hoppas att hon bara går igenom en kris och att hon kommer tillbaka en dag.
Hon har lovat mig att om det inte går som hon tänkt sig med det nya livet och den nya mannen, så kommer hon tillbaka om jag vill det, det är klart jag vill, jag älskar henne mer än mitt liv.
Åh Peter vad jag lider med dig. Tyvärr kan vi på andra sidan skärmen inte göra mer än att finnas o lyssna. Du är stark och jag hoppas på det bästa för dig. ❤
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering
#14 Vilken otroligt fin människa du är. Inte många hade skrivit så om sin fru/man i en sån här situation. Definitivt inte så här nära inpå man fått veta att man ska bli lämnad. Det är äkta kärlek det. Jag hoppas för din skull att hon kommer tillbaka till dig.
"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."
#16 Hoppet är det enda jag har att hålla fast i nu. Om jag inte hade det skulle jag gå under av sorg.
Man kan bara hoppas att det är en "kris" och att det hela går att lösa på något sätt. Jag tycker du är fantastisk Peter som tar det på detta sätt. Att du pratar så gott om din fru trots allt.
/Maria
jag har flera erfarenheter av personer som hamnat i kris. Min kollegas man kom t ex hem en dag och ville skiljas o.s.v. Ett år senare förstod han inte sitt eget handlande.
Så tråkigt att höra Peter! Förstår att det är hemskt jobbigt just nu.