Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: dagens-hälsning
Läst 1482 ggr
Maria
1

Godmorgon fredag 4 maj

Godmorgon på er från ett grått Göteborg med 6 grader. 

Jag tycker våren varit dryg att vänta på detta år. Det har varit några dagar med härligare väder med de dagarna har varit få.

Hoppas ni alla får en fin fredag.

/Maria

flocken
0

Godmorgon. Varit vaken sen 4. Solen skiner. Hoppas det blir en fin dag. Vi börjar med en långpromenad med 5 hundar. Avslutar dagen med grillning

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

[PeterTM]
0

God morgon 🙂

Här är soligt, men lite svalt, bara 4 grader. Ska iväg strax till veckans sista dialysbehandling. Hoppas att de spått riktigt när de säger att helgen ska bli fin.

JMW
0

Morrn! Strålande sol från blå himmel men bara 4 grader än så länge. Varit ute på en härlig morgonpromenad och ser att det är frost lite här och var. 

Jag hoppas också på en fin helg men det ser lovande ut på SMHI:s sida.

Mooniq
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Mårning. När jag gick upp för en stund sen var det 1 plusgrad ute. Det blir sakta varmare och om en stund är det dags för promenaden. 

Jag är så jätte-super-nöjd att jag har kommit igång på riktigt med promenaderna och nu ska jag utöka dem till mellan 90 - 120 min/dag. Idag är planen att gå en runda som jag tror blir ca 80 min lång och ca 7-8 km. 

Nästan skämmigt att säga att sportklockan är den absolut bästa trigger jag haft i hela mitt liv. När nån hejar på mig går jag i baklås och vill ingenting. 

Klockan manar mig att gå lite till, lite längre, fler steg, fler meter. Den mäter även höjdskillnad/uppförsbackar så jag får även en symbol som säger hur många "våningar" jag gått. Härom dagen så blev det 23 våningar - jag bor ju in en kommun med enormt kuperad yta. Tiden krymper och bästa kilometertiden krymper även den. Klockan mäter även min/max puls och mina värden förbättras för varje dag. Samtidigt som jag tycker det är lite löjligt så inser jag oxå att jag är den värsta statistik-nörd jag känner. 😃  Mitt mål är att gå 20.000 steg/dag. Och nu är jag upp i mellan 12- 17.000 steg/dag. 

Jag har inte tappat så mycket vikt än, men flåset är otroligt mycket bättre än för bara 3 veckor sen. Och att jobba upp kondisen är prio ett för mig just nu. 

Sen gör det ju inte saken sämre att jag kan ändra utseende på displayen på klockan med olika stil och färg - jättebarnsligt men oxå jättekul. Klockan är kopplad till en app i mobilen via bluetooth och i appen kan jag även regga sömn och matintag.

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

Maria
1

#4 Wow vilken grej.

Du är inte rädd att den stressar dig?

/Maria

Mooniq
0

#5 Maria

Nej, den är inte stressande alls, jag är helt förvånad över hur mycket jag själv vill och jag behöver verkligen komma igång ordentligt. 

Min särbo har varit riktigt sjuk i över 2 år och vi har haft ett extremt stilla liv, han är utbränd med djup depression - han har blivit bättre men samtidigt med hans sjukdom så har jag anpassat mig till hans aktivitetsnivå vilket varit helt förödande för mig både kroppsligt och mentalt. Nu har vi tagit en paus - men är riktigt goda vänner - och jag har kommit igång otroligt bra. 

Det är en inre strid varje morgon innan jag kommer ut o får låst dörren men bara jag gått 5-6 minuter så vänder det och jag uppskattar promenaden rejält. 

Att en pryl kan göra det ingen annan människa kan - är för mig ett litet mysterium -men jag är jätteglad att jag fått denna reaktionen. Köpte ju först ett billigt aktivitetsarmband och från det var steget till en dyrare klocka lätt - eftersom det finns massor jag inte lägger några pengar på alls som tex uteliv, märkeskläder, inga prenumerationer. 🙂

aggeelin
1

Godmorgon! Mot jobbet och sen och fixa lite födelsedagsfest.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

aggeelin
1

#6 tror också att det kan vara motiverande. Jag använder funktioner i mobilen och tycker att det är uppmuntrande.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Maria
0

#6 Vad bra att det funkar

#7 Oj vilka vackra rosor.

/Maria

MonicaLagerquist
1

God morgon

Jag använder mobilen för att räkna tid och steg/längd när jag är ute.

Fungerar toppen för mig.Målet som jag vanligtvis når ligger på 2 mil om dagen.

Har gått upp lite i vikt och vil absolut inte att det rinner iväg men nu tror jag att det har vänt.

Idag ska vi fixa det sista med båten som ska i sjön imorgon.

Grillning blir det ikväll.

Stolt ägare till tre La permer

Mooniq
2

Promenaden klar. Hittade den här lilla Hackspetten som bearbetade lyktan upp i  lyḱtstolpe - bostadbrist? 😃

worst
0

God morgon!

Tolv grader och solsken, passar bra!
Idag blir det mest ärenden på stan!

#11 Så här års så hackar hackspetten även för att hålla konkurrenter borta från sitt revir. Jag antar att det var hög volym!   😃

Mooniq
0

#12 worst

Nej, inte hög volym. Tyckte bara det var ett udda val, men om det är för att höras och vara störst bäst o vackrast så förstår jag varför han sitter där och trummar.

[[eskils_]]
0

#13 Fiffig hackspett! 👍

flocken
3
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Så otroligt vackert ute nu. Härlig promenad med 5 hundar. Synd bara att min värk har ökat för tillfället. Svårt att njuta fullt ut

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Fransu
0

God förmiddag!

Tio grader och halvklart idag. Ganska skönt ute, trots att det kanske är kyligare än vanligt så här i maj.

Fredag igen! Jobbade bara tre dagar denna veckan. Blir kanske så nästa vecka också. Har inte bestämt än om jag tar ledigt på fredagen. Beror lite på hur mycket jag har på jobbet.

Önskar alla en härlig fredag!

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."