Godmorgon söndag 15 april
Godmorgon på er från ett disigt Göteborg med hela 10 grader ute.
Idag jobbar min man så han ska snart ge sig iväg.
/Maria
God morgon!
7 grader och halvklart /molnigt har vi hos oss. Ingen vind alls när jag var ute med hundarna. Det känns som fågelkvittret ökar för varje dag.
"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."
Morrn! Här är också grått och disigt och 7 grader. Fast det är galet vad fåglarna kvittrar och sjunger idag. Det är konsert ute.
Mårning! Just kommit hem från en rejäl promenad. Härligt väder ute och nu är det redan 14 grader på solsidan av stugan. Köpte mig ett aktivitetsarmband för ett tag sen och den är en riktigt bra grej för mig, ruskar mig i nackskinnet mentalt och nu har jag redan passerat 8000 steg - känns jättebra så idag satsar jag på att passera 15000 steg innan jag kraschar i kudden. Under promenaden så jag mängder av små, hungriga sniglar - tyvärr. Nöjd över att inte tänkt skapa några rabatter här utan bara ha krukor med blommor så får jag odla sånt som inte står på deras gillar-lista, helt enkelt. 😃
Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

God morgon!
Grått och mulet och runt nio grader, sitter jag här i väntan på regnet de har lovat idag! Mina planer? Sitta inne och uggla och lyssna på hur det smattrar mot rutan…
#4 Det låter som en härlig plan😉
/Maria
God förmiddag
Börjat tidigt med att laga maten som vi ska ta ikväll. Högrev i Sues viden .Den ska stå i tio timmar i 61 grader.Martin och Jenny kommer ut och ska byta däck på Jennys bil och de frågade snällt om vi kunde tänka oss att servera fredagsmaten på en söndag istället och det går väl bra.
Det ringde en tjej häromdagen och ville komma ut och kika på La Permerna idag men sen har jag inget mer hört. Hon skulle skicka ett sms om tiden.Jag får väl anta att hon dyker upp eller inte.
Kattutan men stolt Plåtis ägare
God middag 🙂
Soligt på morgonen och 8 grader, nu har det mulnat på och temperaturen ligger strax under 10 grader. Idag ska jag sätta mina sparade frön från Romantikatomaterna, de godaste tomater som finns tycker jag och de är fröäkta.
Jag ska också plantera de bästa kvistarna i påskriset. Varför, jo för att jag tycker att det är roligt och för att jag aldrig har gillat att klippa av växter och därmed ända deras liv i förtid utan annat skäl än för prydnad.
Jag har precis gjort i ordning grytan vi ska ha till middag. Basilikakyckling blir det idag så den får stå och dra sig i några timmar. Brukar bli gott då.
Så nu har jag bara potatisen som ska skalas.
/Maria
God eftermiddag! Vi sitter ute och äter en sen lunch. Uterummet håller värmen för nu är det mulet.
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet